Får jag tävla

Sv: Får jag tävla

jasså? dom köper nog in isåfall från ridsport..

ja det är nog möjligt att dom gör det. Vet inte om dom fortfarande säljer TR har inte kollat på ett bra tag.

Tror att det är så i dressyr iaf, hoppning vet jag ej :confused:

Men tror inte att du måste ha vit krage eller liknande vid lokal tävling...

*KL*

Har jag förstått det rätt om jag säger att man i hoppning får ha vilken färg som helst i halsen? Men det måste vara polo/skjorta eller?
Och i dressyr ska det vara ljust men inte nödväntigt att det är vitt? Stämmer det, nån som vet?

det står att man ska ha en vit polotröja eller skjorta med vit krage(hoppning)

I mitt TR från 2003 (som är det senaste för hoppning) står det att man måste ha vit polotröja med vit krage MEN i ändringarna på ridsportförbundets hemsida så står det inget om färg. Ändringen gjordes redan 2003, dvs precis när TR hoppning kom ut.

Därför så kan man ha vilken färg man vill på skjorta/polotröja i hoppning. Man kan alltså ha röda ridbyxor, rosa kavaj och grön polotröja om man vill...

Vad som gäller för dressyr vet jag inte - jag har inte senaste TR (som är från 2005 - mitt är från 2003)

det står att man ska ha en vit polotröja eller skjorta med vit krage(hoppning)

TR III mom 370 Klädsel:

"Klädsel ska under tävlingsritten och vid prisutdelning vara:
  • Fritidsjacka/tröja eller Ridkavaj. Vid nationella och högre tävlingar krävs Ridkavaj.
  • Ridbyxor
  • Polotröja eller skjorta med krage. Vid nationella och högre tävlingar krävs slips till skjorta med traditionell krage.
  • Ridstövlareller jordphursskor med shortchaps i samma färg och utan fransar. Vid elittävling krävs ridstövlar.
  • Hjälm, av konsumentverket testad och godkänd, med hakbandet i funktion, skall bäras vid all ridning på tävlingsområdet."
'

Det står alltså inget om färger.

förstår inte varför hoppningen får vara så slapp medan dressyren har alla traditionella regler.

förstår inte varför hoppningen får vara så slapp medan dressyren har alla traditionella regler.

Jag tycker att det är bra att det har ändrats. Att det inte är så i dressyren beror kanske på att de är svårt att se hur ryttaren sitter om den har en klubbjacka i "vindjacka-modell", om du förstår?

jo men ändå, jag tycker ändå att man kunde ha regeln ljusa ridbyxor och vit krage kvar...

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka