Får jag hjälpa till att köra på banan?

pinky

Trådstartare
Får vem som helst köra häst inne på bana, eller finns det regler för det? Är det isf generella regler eller är det olika på olika banor?

Det skulle isf handla om att köra i sällskap med en B-tränare, på dennes hemmabana. Tränaren äger även hästarna som ska köras.

Sv: Får jag hjälpa till att köra på banan?

Du får köra häst på banan bara hästen finns på någons träningslista!

Det kan skilja på banor med en åldergräns neråt för att köra på banan!

Men då borde det ju inte vara omöjligt, och någon nedre åldersgräns lär jag väl knappast falla på. ;)

Tränaren du kör åt ansvarar för att det går rätt till när du kör på banan :)

min man är B. tränare jag får köra våra hästar inne på banan när han är med för de är på hans ansvar... Glöm inte att du måste ha hjälm och säkerhets väst på dig inne på banan.,.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
259
Senast: Unafraid
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
660
Senast: Amha
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
Svar
11
· Visningar
639
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka