Får hem min kattunge idag!

Kissing Spine

Trådstartare
Nu har jag äntligen bestämt mig för att ta den här lilla gullungen... Hon är trefärgad, halvt långhårig, kommer bli liten :love: Blyg... Hoppas hoppas att jag får hem henne idag! :bump:

Bilder kommer snart!!

Sv: Får hem min kattunge idag!

minst 9 veckor. Vet inte det exacta datumet när de föddes eftersom jag inte var i stallet på några dagar, men har det uppskrivet från den dagen jag först såg dem.

Hon är fruktansvärt blyg men börjar morska till sig lite nu! Utforskar och kommer fram när man kallar på henne oftast. Även om det tar ett tag ;). Hon får ta det i sin egen takt så går det nog bra... och hon är så duktig att gå i lådan! :)

En liten fråga, vad gör man åt skabb? Eller vad det nu är. Hon har "mjäll" i pälsen och kliar sig väldigt mkt.

Du skall ABSOLUT inte ta katten ifrån sin mamma föränn den är minst 12 veckor...

Folk säger olika, minimum är 8 veckor och helst 10+. Saken är den att mamman är lite knäpp och flyttar dem då och då. Hon flyttade tre av dem, brydde sig inte om den sista (men då var de runt 6-7 v), kom tillbaka med min katt och de andra vet jag inte vad hon har gjort med. De har ätit mjuk/hård kattmat och fil blandat med mammans mjök i ett par veckor redan. Dessutom eftersom hon är så skygg, så ville jag gärna ta hem henne så fort som möjligt så att hon inte blir ännu mer "vild". På bara en dag så är framstegen enorma... Om det hade varit i ett vanligt hem (glömde säga att det är stallkattens) hade hon gärna fått vara kvar ett par veckor till men nu är det som det är.

*måste bara skryta lite*
Hon är så duktig att gå i lådan! Från första början så har hon gått, och hon är nästan överambitiös med att gräva ner det :D
Bästa leksaken för tillfället är toapapper och ett snöre. Mattes tår går också bra i nödfall :smirk: :love:

12 veckor är vad som gäller.
Vi får hoppas att din inte kommer få problem nu pga det tidigare tagandet från mamman. :(

12 veckor MINST!
Du får en mycket trevligare katt om du väntar lite!
Kan bli problem med blandannat rumsrenhet..mm

Det varierar ju naturligtvis från katt till katt, men den ca 5 v gamla kattunge som vi hittade i skogen för några år sedan blev en av de mest sociala katter jag träffat. Inga problem med rumsrenhet eller ngt... Men visst, det visar sig! För tillfället mår hon utmärkt och skriker så fort matte går ;)

Jag anser att det i princip inte finns ngn acceptabel ursäkt att ta en kattunge för tidigt från mamman.

Man förlorar mer än det ger...

Så jag skulle hellre ha låtit henne vara kvar där, kanske bli bortburen och bli mat åt ett annat djur? ev. svälta ihjäl, jag litar inte ett dugg på mamman. Låta henne bli halvvild??

Jag har redan skrivit att jag vet att det är i tidigaste laget och jag har förklarat varför.

Det är inte i tidigaste laget utan för tidigt men Det är som det är, jag förklarade bara mitt synsett.

Nu får du som sagt hoppas på att hon inte får några störningar.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 536
Senast: Rugge
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 539
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 374
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar