Får ett täcke se ut hur som helst?

Sv: Får ett täcke se ut hur som helst?

Det är lika dant med täcken - tyvärr. Men när man köper tecken i england brukar de vilja ha tre olika mått för att det ska bli rätt och då stämmer det faktiskt mycket bättre, synd att det inte är så här.

Apo

Det är inte bara du som har haft problem med just det täcket! En häst på vårat bete har ett likadant, och det är ju inget jag skulle sätta på min häst iallafall...gjordarna räcker runt men de ligger alltid och skaver mot bakknäna, så långt bak åker dem! Sen är bakbenssnörerna alldeles för långa så man måste göra en miljon knutar för att de ska sitta sträckt, undra hur många ovana hästägare därute som inte gör så, deras hästar kommer fastna! Och halsen på täcket ligger vid manken som en ihopkorvad krage...uscha! Däremot vill jag rekommendera ett eksemtäcke, från Boett, dyrt men mycket bra på alla sätt!

Vimzis skrev:
Men jag undrar varför det inte fler täcken som har 140, 130 och 150 i rygglängd...?

oj vad jag håller med dig!! Min häst har 140, de sitter precis. Inte för tajta,. inte för stora. De brukar även vara bra runt bålet.
145 blir pösiga, 135 kan han knappt röra sig i.

Jag har provat allt, 135 i bucas = Får på sig, sitter slick tajt. Dock bra på svetttäcken eftersom att de ligger emot överallt och ingen fukt blir kvar. (har alltså ett i 135 till min häst på 164cm).

140= HW, har ett stall och ett regntäcke, ligger PERFEKT!
145= Fal, HW, Eskadron. Stort, pösigt, alldelles för långt..

De alra flesta butiker tar ju inte in 140 täcken i HW, utan bara de vanlgia storlekarna, däröfr har jag beställt mina 140 täcken på internet..

Förra året köpte även jag det flugtäcket, men efter en dag i hagen hade plastspännena (värdelösa) gått upp och flugtäcket låg åtdraget på rumpan (maggjordarna hade också glidit bak. Tur att inte de hade lyckats kommer över rumpan, för då hade hon gripits av panik och fastnat i bensnörena :eek:.

Vi åkte tillbka amed täcket och visade att plastknäppena inte gick att spänna åt, då förklarade dom att ala sånna täcken hade dragits tillbaka ur tillverkningen. Vi fick påengarna tillbaka samt 50kroner att handla för i butiken (för sveda och verk antagligen).
Vi har nöjd med detta bemötande.

Sedan.. Det visade sig att dom inte hade gjort ngt officiellt tillbaka dragande, utan bara reklamerade de täcken som kom in i butiken igen.

Och vad får man se nästa år? joo.. samma flugtäcke med samma usla konstruktion var tillbaka :eek:.

Akustik skrev:
Jag har provat allt, 135 i bucas = Får på sig, sitter slick tajt. Dock bra på svetttäcken eftersom att de ligger emot överallt och ingen fukt blir kvar. (har alltså ett i 135 till min häst på 164cm).

:banana: samma här! :banana:

Lika små täcken lika "stor" pålle :banana:

Aah, han kan ha täcken som både min C-ponny och D-ponny kunnat ha..

:banana:

***knapplån***

Vill bara skriva att jag är jättenöjd med Källqvist-täcket. Passformen är faktiskt riktigt bra (om än bensnörena är dubbla!) och flugorna har inte en chans. :)

Immer

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka