Min häst fick fång i måndags. Veterinär kom ut ganska snabbt och sa att det var fång, precis som jag befarade. Han sattes på boxvila nu i 2 veckor med metacam i 10 dgr. Igår när jag var hos honom ( dag 2 i medicineringen) så verkade han sitt vanliga jag, lika stirrig och ivrig att iaktta när det pågår ngt spännande på utsidan. Förstår ju att medicinen gör att han inte känner smärtan lika väl. Men idag när jag kom nu ikv så upplevde jag mer obehag för honom att lyfta bakben när jag skulle kratsa hoven och sen när jag kände igenom honom så kände jag svullnad på bägge bakben. Han har ingen feber, äter och dricker och bajsar som vanligt. Brukar svullnaden komma efter några dagar lr nån som har haft samma liknande? För övrigt verkar han ganska till freds med att stå på box hela dagarna. Han hade inte hunnits släppts ut på sommarbete ens när det här hände. Har sådan ångest över detta med hur vi ska göra när/om han får ha utevistelse. Betesreducerare? Finns bara gräshagar, och ingen grusplan. Min stackars lilla pojke, mitt hjärta blöder av oro
Tacksam för tips, tankar, pepp, egna betättelser om ni vill dela med er
Tacksam för tips, tankar, pepp, egna betättelser om ni vill dela med er