P

pigelin73

Om en häst haft lindrig fång 1gång för 5år sedan, hur är chanserna att hästen får det igen?

Sv: fång

Den frågan går verkligen inte att svara på... Var hästen överviktig när den blev sjuk? Är den överviktig nu? Vad var orsaken till fånganfallet (om den ens är känd)? Har hästen levt ett "normalt" liv dessa fem år sedan fånganfallet? Etc, etc, etc...

Sv: fång

Liten. Jag skulle säga att den är likvärdig med en häst av samma typ och ålder men som ej har haft fång. Helt säkert kan man dock aldrig veta.

ALLA hästar kan få fång, glöm inte det. Så en viss risk finns alltid!

Liknande trådar

Hästvård Lindrig senskada av förstärkninsbandet höger fram 4/10. Ska nu skrittas. Någon som sitter på något typ av progressionsprogram? Nu...
Svar
1
· Visningar
385
Senast: Elo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 396
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
334
Senast: Raderad medlem 148240
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
357
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31
  • lagom smakligt men bra torrfoder