För ca 1 månad sen var min häst lite ovillig att gå, ringde veterinär som tyckte vi skulle avvakta, men han blev snabbt sämre, ville inte röra sig alls, stod i fångställning och verkligen gungade för att avlasta. Ringde ut veterinär som konstaterade kraftig fång. Fick då butta, första dagen 6 påsar och sen dess har han fått 4 påsar/dag. Nu har han ätit 4 påsar butta/dag i 4 veckor. Vi provade dra ner till 2 påsar om dagen men då hade han för ont.
Nu har vi röntgat honom och han har bara en liten rotation på båda fram, något mer på vänster. Veterinären tror att han kommer att bli bra med fortsatt boxvila, medicin och rätt hovvård.
Buttan gör honom dålig i magen så jag orolig att magen ska klappa ihop helt..
Jag tycker det är konstigt att han fortfarande behöver 4 påsar butta/dag utan att ha för ont.. Vad tror ni, kommer min prins bli ok igen? Vi har haft så himla mycket skador senaste åren med hovledsinflammationer, kotledsinflammationer, allvarlig ögonskada, sprutad i höfterna, sticksår i knät som gjorde honom blockhalt och fått diagnosen Kissing Spines. Är så less, vill bara att allt ska bli bra...
Nu har vi röntgat honom och han har bara en liten rotation på båda fram, något mer på vänster. Veterinären tror att han kommer att bli bra med fortsatt boxvila, medicin och rätt hovvård.
Buttan gör honom dålig i magen så jag orolig att magen ska klappa ihop helt..
Jag tycker det är konstigt att han fortfarande behöver 4 påsar butta/dag utan att ha för ont.. Vad tror ni, kommer min prins bli ok igen? Vi har haft så himla mycket skador senaste åren med hovledsinflammationer, kotledsinflammationer, allvarlig ögonskada, sprutad i höfterna, sticksår i knät som gjorde honom blockhalt och fått diagnosen Kissing Spines. Är så less, vill bara att allt ska bli bra...