Fång igen - lindrigt anfall

krambanan

Trådstartare
Igår skulle jag hem till Gränna över helgen. Var i stallet innan vi skulle åka för att pyssla om hästarna. Då ser jag att min ponny (mer info om henne här: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=604202 ) är väldigt seg och inte riktigt vill belasta hovarna.

Kylde hennes ben och avvaktade till idag. Hon var lite piggare idag men inte direkt bättre så ringde veterinären. Nu har jag fått Butta och vi ska beställa tid till Ultuna om en vecka och röntga och också ta blodprov för att kontrollera medicineringen för Cushingen.

Problemet nu är att få tag i en hovslagare till imorgon. Lätt att få någon att komma ut Midsommarafton liksom. :( Om ni vet någon bra hovis i Uppsala så jag jag gärna emot tips på vem jag ska ringa. :bow:

Ett annat problem är - var får man tag i sand att ha i boxen? Mitt andrahandsalternativ är torv men helst vill jag ju ha sand.

/Maria
 
Sv: Fång igen - lindrigt anfall

Kyl benen o ställ den på spån eller TORR torv.

Du kan vänta med hovis till efter helgen.
 
Sv: Fång igen - lindrigt anfall

Japp benen kyls två ggr per dag och torv ska inskaffas tills dess blir det massa halm och liten hage på ridbanan på dagarna. Hovis vill jag helst inte vänta med till efter helgen då hon skulle skotts om i måndags men pga missförstånd blev det inget så hon är rätt lång i tårna nu. Men eftersom det är midsommarhelgen så lär jag inte ha så mycket val. Har iallafall ordnat en tjej som kunde komma på Måndag.

Hur/var får man tag i sand?

/Maria
 
Sv: Fång igen - lindrigt anfall

Jo men där kommer hon bara stå halva dygnet och eftersom det inte är min bana så vill jag inte skotta in från den till boxen (annars har tanken slagit mig :devil: ).

/Maria
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp