Falukorv som godis?

pepp

Trådstartare
Ni som ger det, ger ni det torkat eller färskt s.a.s? Jag har inne en form med småtärningar av falukorv nu, men den ser så "blöt" ut, kommer den torka? har ugnen på 100 grader.

Sv: Falukorv som godis?

De gånger jag gett falukorv har jag gett den rå. Däremot torkar jag blodpudding i ugnen och ger (annars är den jättekladdig). Men jag kan inte träna med falukorv för Wilton blir helt sjövild och lyssnar inte kommando - han gör alla "trix" han kan samtidigt bara för att komma åt KORVEN... :confused:

Smart! Dom älskade jag förut, men nu går inte korv ner längre. Ger du den som "den är" eller torkar och så?

Hej!

Var in och läste på din blogg, och såg att ni ska på utställning i Skellefteå. Vilka är det som anordnar den? Brukar vara in och läsa en del, verkar så mysigt med valp!

Anette

Jag ger korv nångång när jag vill ha nåt som luktar lite extra gott, tex. vid utställning och utställningsträning för att hunden inte ska tappa fokus :angel: Brukar ge den rå och oftast Hotdogs eftersom den är fri från div. tillsatser. Annars kör jag med ugnstorkad lever eller glutenfri leverpastej, det är också smaskens tycker vovvarna :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: alex.ha
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
951
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka