the_connemara
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad innebär Hippo Cup?
Om min häst är frisk nån gång vill jag vara med på Salty Cup i Blekinge. Som Sugar Cup fast 80 cm o ingen fancy final, perfekt!
Är det några här som funderar på att vara med i Hippo cup? Jag är sugen!
Här är västergötlands datum:
Mariestad: 15/5 prel träning fm, uppridning em
Häggum: 29/5 prel träning fm, uppridning em.
Gäsene: 11 eller 12/6...
Ljuslingsbacken: prel 15/6
med finalen i Skogsborg 2 eller 3 juli.
Jag tror att Hippo cup och Salty cup är samma sak, fast olika namn i olika regioner?
Jag blev lite sur att inte det inte blev någon Hippoomgång hos Carlerbäcks. Jag som har krypavstånd dit. Men Gäsene får det nog bli om vi står på benen.![]()
men varför ska alla roliga lätta ft klasser vara i norrland???
blekinge är alldeles för lång upp @the_connemara, kan du inte tjata på ted så att han ordnar en klass bredvid ponnyerna för storhästar med fega mattar??
Men, vad är det med Tiger nu?Vad innebär Hippo Cup?
Om min häst är frisk nån gång vill jag vara med på Salty Cup i Blekinge. Som Sugar Cup fast 80 cm o ingen fancy final, perfekt!
Men, vad är det med Tiger nu?![]()
![]()
Men åh vad tristHöger framknä är kass igen. Nu kan jag inte ens komma på anledning (han har känts superfin o jämn o sats igång extremt försiktigt på raka spår under 2 mån) så det blir lite humbugtesting denna vändaPassar på att testa nya dojor, ledtillskott i maten, arbete vid hand o sen tror jag att jag typ bara låter Anna rida när han väl blir ridbar igen eller nåt.
Men åh vad trist!!
Humbugtesting?
Håller alla tummar att han snart är frisk!!!
vad tror du om såna skor som corina har? NB. krävs iofs en hovslagare som är utbildad på just de skorna också men det blir mycket bättre överrullning än vanliga skor.Lite halvt på skämt men jag är eg inte mycket för tillskott och att värma/kyla osv i sådana här fall, därav humbug
Tack!!
vad tror du om såna skor som corina har? NB. krävs iofs en hovslagare som är utbildad på just de skorna också men det blir mycket bättre överrullning än vanliga skor.
corina har blivit bättre i både rygg och ben tycker jag, lättare i steget än när hon hade större hovar och vanliga platta skor i alla fall.