Fälttävlan **CIC

alazzi

Trådstartare
Hur stort är det? Funderar på om det är värt att åka och titta på? Kan inget om fälttävlansklasserna.

Senast ändrad:
Sv: Fälttävlan **CIC

Är det Kreuth du talar om ?(antar det) EM och Världscupen går i *** klass, VM+OS i **** klass. Det beror väl på vad man är van att titta på, men det var inte särskilt stor skillnad på den ** och den *** klassen där i höstas. Visserligen var det en CCI** då och terrängen var lite längre än den *** klassen och det skiljde bara på ett par hinder. Inhoppet i vattnen och att den *** hade en coffin som inte vi hade och lite svårare vägar på samma hinder sas.

Jo, det är i Kreuth. Jag har fått mannen intresserad av att följa med och titta men då vill jag ju att det ska vara en intressant nivå på det hela så att han blir lite imponerad :)

Ja du det lär han bli för det är tillräckligt imponerande med ** klass särskilt för den oinvigde :)

Jag kan lägga in några bilder därifrån från förra året, nu är dom inte så bra kvalite men du ser säkert något iallafall

Senast ändrad av en moderator:

Här kommer två nerhopp, det var 2 vattenhinder

http://pg.photos.yahoo.com/ph/borgasen9/detail?.dir=d01b&.dnm=d8e0.jpg&.src=ph

http://pg.photos.yahoo.com/ph/borgasen9/detail?.dir=d01b&.dnm=7bb1.jpg&.src=ph

Så har vi ett par vanliga hinder, det är första inhoppet i kombinationen i vattnet och sista hindret i vattenkombinationen, en väldigt smal stubbe.

http://pg.photos.yahoo.com/ph/borgasen9/detail?.dir=d01b&.dnm=7c9f.jpg&.src=ph

http://pg.photos.yahoo.com/ph/borgasen9/detail?.dir=d01b&.dnm=4434.jpg&.src=ph

Oh, my God! Hur vågar man rida mot såna hinder :eek:

Det var STORT!

Inser att jag har glömt bort hur stora hinder kan vara.

Fast det ser litet ut på kort och på Tv gentemot hur det ser ut i verkligheten.
Så chansen finns att din man kanske kan tycka att det kan bli lite intressant iallafall :banana:

Vi åker dit!

Han kommer att bli imponerad, garanterat.

Vi har promenerat runt banan i Kreuth och då sa han att det kunde vara kul att se någon tävling där när det var fälttävlan.

*Rys* hur vågar du?

Snacka om att man vänjer sig av med storleken på hästar snabbt. Var på besök i ett vanligt stall förra helgen och såg "normalstora" hästar. De är ju enorma jämfört med westernhästarna :crazy:

Vem har sagt att jag egentligen vågar :p Nej man vänjer sig, blir immun eller liknande. Det finns inte mycket att välja på när man väl ger sig ut i startfållan då är man så koncentrerad att man inte ens hinner att var nervös, det är värre ibland när man går banan :crazy:

Fast det beror mkt på vad man sitter på för häst, min häst är så superrutinerad nu och vet exakt vad han skall göra, nu är det bara att styra dit man vill så klarar han resten, dock kan han bli lite väl het på gröten och stark ibland vilket inte alltid är så kul i trånga studsar mm.

Kan ju inte låta bli CIC** Övedskloster.

>fio ;)

rubyovedt.JPG

rubyovedt1.JPG

rubyovedt2.JPG

Hur vågar du!!!, precis innan jag skall åka iväg och tävla :mad:

Vad har jag sagt om att lägga ut bilder på det där hindret :devil:

Fast det ser ut som om Ruby oxå kom ner i någon grop där i landningen faktiskt:crazy:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: MJLee
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 169
Senast: Ajda
·
Fritid Vi har världens bästa läge för att åka skidor med skidspår precis utanför dörren. Vi har en stor åker precis i tomtgräns där det alltid...
Svar
7
· Visningar
289
Senast: MiaMia
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
358
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka