Sv: Fäller!

Min ena hade vinterpäls kvar för bara några veckor sedan som hade äntligen fällt nu när han fått 2(!) b-vit kurer.

Min fäller alltid tidigt, vinterpälsen åker av i februari-mars och nu i förrgår började han att fälla sommarpälsen, så har han alltid gjort.

Fäller dock "enklare" sedan jag började ge honom alger, då går det bara på 2 - 3 veckor..

Min dam som går på bete har fällt i ca 1v. men det börjar på att bli mörkare ute samt detta jä#la regn som kyler ner hjälper nog till:(. Så om nån månad åker klippmaskinen fram:angel:

Mina fäller också, ja som hoppades slippa klippa unghästen ngt i vinter men tydligen inte :p om ja inte börjar täcka NU! :eek: neej, så taskig ska jag inte vara än. :devil:

Min shettis har börjat fälla sommarpälsen. Liiiiiite väl tidigt tycker jag väl... :crazy:

Mina hästar har oxå börjat fälla, inte konstigt om de sätter vinterpäls tidigt iår med tanke på det kalla vädret

det är tydligen inte bara hästar som fäller. Alla mina hundar fäller..:S

Det var skönt att höra att det är så många fler än mina som fäller. Jag har varit väldigt brydd och tänkt att kan det vara så stor skillnad här i södra Sverige jämfört med Uppsala-trakten där vi bodde förr. Nu känner jag mig lugnare.

Hej!
Min häst fäller också nu, det är ovanligt tidigt. Jag blev helt förvånad, för han fäller inte lite heller. Det är nog för att det har varit en sån dålig sommar, med regn typ hela tiden och svin kallt på nätterna speciellt. :( Vilken "sommar"! :mad:

Liknande trådar

Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 835
Senast: Sonic76
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst har slutat tycka om att bli ryktad. Hon har alltid stått som ett ljus men nu vill hon inte alls. Först trodd jag det berodde på...
Svar
15
· Visningar
1 292
Senast: Sootie
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V