Falkenberg CIC*/** Inställd??

R

rodie

Såg på förbundets hemsida på förstasidan där man kunde trycka på internationella tävlingar som ska vara i sverige, och där står det att falkenberg ska var inställd, är det någon som vet???? gud va synd isåfall....

Sv: Falkenberg CIC*/** Inställd??

Är denhär tävlingen ganska viktig för de juniorer som ska till EM i Frankrike? Alla finska juniorer hade iaf tänkt komma till Falkenberg o tävla antingen * eller **.
För att sedan fortsätta till Frankrike.

Den är inställd för att banbyggaren och de som brukar hålla i det har hoppat av... två månader innan.

Med risk att vara lite :devil: så är jag inte förvånad att tävlingar blir inställda. Endel arrangörer går ut med att de ska ha 75 funktionärer för att genomföra en endags tävling, det skulle vara skönt, men det får man nog bara i drömmens värd. Vår lilla klubb har 67 medlemmar så det stöp i starten. Vad jag vill komma till är att som tävlande så skulle jag gladerligen åka land och rike runt och tävla och inte bry mig, kanske beklaga mig en skvätt när något blir inställd :smirk: Men eftersom jag är puckad nog att även vara arrangör eftersom jag insett faktum att det blir inga tävlingar om man inte hjälper till och fixar det så förstår jag de klubbar,nu inte nödvändigtvis Falkenberg eftersom de har en väldigt väl fungerande och trimmad organisation men generellt som ställer in om man blir av med de sk. eldsjälarna. Det är D-j tungt, men roligt att ordna tävling. Summan av kardemumman är en liten moralkaka till alla ryttare, erbjud er att hjälpa till före och efter tävlingarna, har man inte nerver till det så ska man inte hjälpa till under tävlingen. Försöker införa när vi kör både ponny och häst att hästfolket är tex. hinderdomare när ponny rider och vice versa. De flesta har någon släkting eller kompis som man kan övertyga om att följa med på tävling som funktionär,åtminstone när det är hemma tävling så om folk lade manken till skulle det inte vara något bekymmer. :D Läste den fina artikeln i ridsport om fälttävlan KALASBRA men det krävs tränare, banbyggare,och funktionärer för att ha en fungerande anläggning det glömde man bort. Får väl se om jag skriver en liten replik till dem om att de glömde nämna de människor som på ett år lägger ned ett antal tusen timmar ideellt på att få det att flyta! :p
Långt blev det, men som sagt, ni som bara glider runt och tävlar, hjälp er hemma arrangör och var tacksam för att de finns :)

Trossnästösa skrev:
Långt blev det, men som sagt, ni som bara glider runt och tävlar, hjälp er hemma arrangör och var tacksam för att de finns :)
mm håller med dej helt. I år har antalet tävlingar minskat drastiskt här i Skåne med omnejd.
Vår stora tävling, som i år var på 4 dagar, kräver oerhört mycket folk. Mer än vad vi själva i klubben kan skaka fram men det blev uppskattat med 4 dagar eftersom dagarna blev kortare. Då är det lättare att få "andra" att hjälpa till. Och då pratar vi bara själva genomförandet. Planering, banbyggnation, anmälningar osv tar oerhört mycket tid (även inom hopp- och dress).
De sk 'tävlingsklubbarna' bidrar ju inte precis till att det blir bättre. :(

Håller med dig till 100%. Det är oerhört stora ideella insatser som ligger bakom varje tävlingsarrangemang. Samtidigt är det en balansgång mellan att "vara rädd" om sina funktionärer så att de fortsätter att ställa upp på kommande tävlingar.
Jag beundrar de klubbar som kan och orkar arrangera flera tävlingar varje år (t ex Trossnäs) med allt vad det innebär. :banana:
Som tävlingsdeltagare måste vi försöka komma ihåg detta och även berömma de goda insatserna. Lätt att bara gnälla över det som inte fungerar men jag försöker alltid förmedla till arrangören om jag tycker de gjort ett bra jobb. Lite uppmuntran gör att vi arrangörer orkar ta nya tag!

Nåja sista ordet är inte sagt ännu, det finns starka viljor som arbetar för att tävlingen skall bli av, banbyggaren har köpt hus och tävlingsledaren har annat för sig, men det är ju inte så att 2 personer är helt oersättliga.
Vi får väl se , alla andra funktionärer är ju beredda på att ha tävling och dom finns ju redan där.

Oki! Det var inte er jag mötte i dörren hemma på gården, onsdagen innan vårmeetinget började..? :smirk:

aicha skrev:
Oki! Det var inte er jag mötte i dörren hemma på gården, onsdagen innan vårmeetinget började..? :smirk:
Joop du dansade förbi in till hästarna :angel:

Haha, sorry...det är så det brukar vara när man inte har varit där på ett tag... :D Måste ju hälsa på "mina" grabbar!
Hästarna, hunden å sen människorna! :angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett sto på 13 år som har ordentliga brunst problem. På sommaren slutar hon aldrig brunsta. Utan det är dygnet runt, vecka efter...
Svar
6
· Visningar
1 901
Senast: cello
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 299
Senast: Happimess
·
Övr. Hund De finns både på Facebook och har hemsida. Det handlar om rehabilitering av aggressivt beteende. De jobbar i hela Sverige och utomlands...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 448
Senast: yennork
·
Hästvård Jaha då står man med skadad unghäst För 2veckor sedan hände det, hittade honom i hagen ståendes med huvudet lågt o ville inte ta upp...
Svar
9
· Visningar
1 462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka