Faktura, ATG, försäkringsbolag

Fiorano

Trådstartare
Idag fick jag en påminnelse på ett klinikbesök gjort den femte juni i år. En rätt sen påminnelse mao. Saken är den att jag inte heller har fått fakturan som denna skulle varit en påminnelse på eftersom besöket skulle direktregleras. Papper med alla uppgifter fylldes i på kliniken och detta skulle "inte vara några problem". Detta var andra besöket där och det första betalade jag på den faktura som skickades hem för att reglera med bolaget senare, men till andra besöket låg jag ute med ca 8.000:- i vet.räkingar och bad dom därför direktreglera.

Jag skickade in alla mina papper till försäkringsbolaget (Dina) kort därefter och fick även utbetalt vad jag skulle ha. Trodde därmed att detta var utagerat. Men tydligen inte.

Har pratat med ATG´s ekonomitant som sa att pga hög belastning och bla bla bla låg dom efter med påminnelser. Jag undrar ju såklart varför jag inte fått den första fakturan och varför det inte är direktreglerat. Det finns det inga svar på. Troligen ska detta kunna gå att efterreglera.

Det jag undrar nu är; behöver jag betala en ny självrisk trots att besöket är gjort inom självriskperioden, men fakturan kommer nu?
Har någon annan varit med om detta från en ATG klinik?
 
Sv: Faktura, ATG, försäkringsbolag

Jag fick också en påminnelse, fast jag har sveland, sist jag var in med hästen och det skulle också direktregleras, jag hade då redan betalt min del redan. Ringde på en gång dit och frågade vad det handlade om men då sa hon att det var försäkringsbolaget som egentligen fick en påminnelse fast systemet kunde inte skilja ut vílken som skulle ha påminnelsen och därför gick den till hästägaren fast det var försäkringsbolaget som inte hade betalat. Jag fick rådet att bara vänta och jag fick faktiskt en till påminnelse och likaså ringde jag igen till kliniken men till slut så betalade försäkringsbolaget, det var lite svettigt efter andra påminnelsen kan jag säga....
 
Senast ändrad:
Sv: Faktura, ATG, försäkringsbolag

Det är precis det jag misstänker har hänt... Dina försäkringar är dock hopplösa att få tag på! Nu är inte fakturan astronomisk (3.700:-) så visst ska jag kunna lösa den. Men det är lite principen nu faktiskt.
 
Sv: Faktura, ATG, försäkringsbolag

Jag kontaktade som sagt kliniken och sa att det var inte helt ovanligt att försäkringsbolagen inte betalde i tid :grin: och de tyckte bara att jag skulle avvakta men hur kul känns det när man vet att man själv gjort rätt för sig och det är försäkringsbolaget som klantar sig men jag får påminnelsen....
 
Sv: Faktura, ATG, försäkringsbolag

Idag fick jag en påminnelse på ett klinikbesök gjort den femte juni i år. En rätt sen påminnelse mao. Saken är den att jag inte heller har fått fakturan som denna skulle varit en påminnelse på eftersom besöket skulle direktregleras. Papper med alla uppgifter fylldes i på kliniken och detta skulle "inte vara några problem". Detta var andra besöket där och det första betalade jag på den faktura som skickades hem för att reglera med bolaget senare, men till andra besöket låg jag ute med ca 8.000:- i vet.räkingar och bad dom därför direktreglera.

Jag skickade in alla mina papper till försäkringsbolaget (Dina) kort därefter och fick även utbetalt vad jag skulle ha. Trodde därmed att detta var utagerat. Men tydligen inte.

Har pratat med ATG´s ekonomitant som sa att pga hög belastning och bla bla bla låg dom efter med påminnelser. Jag undrar ju såklart varför jag inte fått den första fakturan och varför det inte är direktreglerat. Det finns det inga svar på. Troligen ska detta kunna gå att efterreglera.

Det jag undrar nu är; behöver jag betala en ny självrisk trots att besöket är gjort inom självriskperioden, men fakturan kommer nu?
Har någon annan varit med om detta från en ATG klinik?

Det är det datumet besöket skedde som gäller för självrisken.
 
Sv: Faktura, ATG, försäkringsbolag

Alltid något:p.

Om det nu blir en efterreglering kommer jag alltså få en ny faktura från kliniken, eller kommer den från försäkringsbolaget?

Den borde komma från kliniken. Jag har alltid blivit fakturerad min del av kostnaderna direkt av ATG, aldrig av försäkringsbolaget. Och för övrigt så är min uppfattning att ATG inte alltid så jättesnabba med fakturorna... ;)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
2 030
Senast: Gnist
·
Hästvård Jag är fruktansvärt missnöjd med "min" veterinärs insats på min häst och överväger starkt att bestrida fakturan då denna egentligen...
Svar
16
· Visningar
5 793
Senast: Sar24BB66
·
A
Ekonomi & Juridik Halloj =) Jag har ett väldigt stort problem! För lite mer än 1 år sen blev jag fodervärd på min häst. Jag har haft mycket god kontakt...
Svar
11
· Visningar
1 649
A
Ekonomi & Juridik Tja! Detta e väl inget nytt med alla förba.... problem med foderhästar. :crazy: Har själv hamnat i problem med ägaren till min...
Svar
9
· Visningar
1 603
Senast: Girasol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp