Fakta om följande hingstar..

weasel_

Trådstartare
Jag skulle vilja ha lite fakta om några hingstar..
Har försökt söka lite på internet men inte hittat något speciellt..

Hingstarna är Marinier KWPN och hans far Juriste (SF) samt Anart!
SF vet jag vad det är..

Skulle gärna se bilder.

Sv: Fakta om följande hingstar..

Det enda jag har hittat är ett exteriört utlåtande på Anart:
Omdöme exteriör
Storlinjerad med stark överlinje och långt kors. Något grovt ansatt hals. Harmoniskt benat med breda leder. Något intåad vänster fram. God skritt, något marktrång fram, mycket god trav.

Anart tävlade svår hoppningmed Peter Eriksson. Hans son Stanford var elitpremierad och har bl a lämnat Stand by Me.

Anart ingick dessutom i ett av Christer Pålssons fyrspann, alltså tävlade han också i svår körning, osäker på om det var före eller efter hoppkarriären. Hade en gång nöjet att se hur Christer lastade sina hästar efter avslutad tävling, hästarna leddes fram till lastbilen, grimskaften lades över halsen, en lätt smackning och hästarna, inklusive Anart i detta fall, hoppade rakt in i lastutrymmet, utan ramp.
Bara att sätta fast och köra, lastningen gick på några sekunder!!!!

Marinier var godkänd för avel i KWPN och SF. Exporterades till Italien 1989 och godkändes även för SI.
Han har använts flitigt och har över 200 listade avkommor!!

Hans pappa Juriste är morfar till Le tot de Semilly.

Bilder hade du ju redan fått i de andra länkarna.

Vad kul att få reda på lite!
Vad jag förstår så är detta rätt bra hingstar..?

anledningen till att jag undrade var för att min hbl hingst är e. Focker som är e.Marinier och ue.Anart..
Och jag kände mig inte så hemma i den stammen!

Men Focker har jag ju läst trådar om, men ingen verkar veta om han har tävlat eller blivit bedömd, och i så fall med vilka resultat..?

Så, verkar stammen bra/helt okej..? :)

Liknande trådar

Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
910
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 268
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 697
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka