Fästingsjukdomar & Foster

Sv: Fästingsjukdomar & Foster

Jag försökte få reda på detta i våras av både MVC och sjukvårdsupplysningen efterssom jag har ett riktigt smaskigt fästingsblod å älskar att strutta runt i skogen... Fick till svar att jag absolut inte fick ta några sprutor pga av grav, men vad som kunde hända om jag skulle bli smittad fick ja aldrig nåt bra svar på...

Har hittills i år haft 4 st små kräk slurpandes, men bor som tur är inte i ett högriskområde för smitta...
 
Sv: Fästingsjukdomar & Foster

Okey!

Går oxå runt i skogen då & då.
Och så går jag ju runt i hästhagen i högt gräs.
Nu har jag inte haft någon på ett tag som har sugit sig fast, men desto fler som har krypit omkring både här & där:crazy:
 
Sv: Fästingsjukdomar & Foster

Hittade detta:

Borrelia
Borrelia kan passera över via moderkakan till fostret, hur ofta det sker är okänt. Oklart är om det har någon betydelse för fostret, genomförda studier talar emot att fostret/barnet skulle bli påverkat.

TBE
Infektion hos fostret och det nyfödda barnet
Såvitt känt finns ingen beskrivning av infektion hos foster eller kongenital smitta. Det finns heller ingenting som talar för en ökad risk för spontanabort eller fosterskador.
 
Sv: Fästingsjukdomar & Foster

Tack så mycket för den infon!:bow::bow:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 948
Övr. Barn Barnet har vissa kompisar där man ser en personlighetsförändring hos barnet. Det är ingen som ”far illa” av det men vi märker väldig...
Svar
5
· Visningar
1 051
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
613
Senast: Manji
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 437
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp