färga håret??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: färga håret??

Nej, men det finns de som säger att färgning kan bli ojämt och fult när man är gravid och även när man ammar.

Huruvida det stämmer har jag ingen aning om, på mig märktes det ingen skillnad.
 
Sv: färga håret??

Det stämmer bara så tillvida att man tappar en hel del hår ca tre månader efter att man fött. Det är helt normalt.
 
Sv: färga håret??

Det stämmer nog alldeles precis. Min tös är 2,5 månad och jag har börjat tappa hår nu. :(
 
Sv: färga håret??

Hårsäckarna har cykler som går i växtläge (längden varierar oerhört), viloläge och sen trillar de av tre månader efter viloläget. Sen börjar ett nytt hårstrå växa. I normala fall är det ett fåtal hårstrån som trillar av varje dag.
Vid den stress som en förlossning innebär ställer väldigt många hårstrån in sig i viloläge, och trillar av i samlad tropp efter tre månader.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lilltroll har lekt frisör på sig själv och har nu hår i alla möjliga längder 🙈 Så behöver alla tips ni har på korta frisyrer för en 5...
Svar
5
· Visningar
471
Senast: Tantan
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: Lilla
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 397
Senast: Lyan
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp