Få upp ryggen hur ser man det?

Mirre

Trådstartare
Min tränare sa att Herman måste få jobbamedatt få upp ryggen mer både vid ridning och longering/tömkörning. Och det är ju bra men hur ser jag eg att han höjer ryggen? Tycker det är svårt och se det.
Ingen som har en bild på "hur det ska se ut"? ;) :D
H/En glad amatör :D

Sv: Få upp ryggen hur ser man det?

Det bästa vore nog att fråga din tränare hur du ser det på just din häst, kanske h*n kan visa dig?

Jag har inte förstått och sett förrän nu på senare hur det ska se ut och hur det ska kännas - på just min häst!

:)

Sv: Få upp ryggen hur ser man det?

Man ser och känner det.
Du ser också att hästen sätter bakbenen längre fram och ryggen blir rakare och kommer längre upp.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 564
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama