Få upp musklerna på snabbat sätt?

M

minlillplutt

Hej, Jag undrar hur man musklar en häst på snabbast sätt utan att rida hästen?

Min kompis har nyligen fått ärva ett litet arabsto som inte är inridet. Hon vill inte rida in henne men hon vill gärna att hon ska ha lite mer muskler på sig, då hon bara går i hagen just nu.

Hur musklar man upp en häst snabbt utan att rida den, och utan att den får ont?

Hur gör alla utställningsmänniskor med sina hästar som inte rids?

Sv: Få upp musklerna på snabbat sätt?

Gå ut på skogspromenader tillsammans med hästen. Kalhyggen, klättring...:devil:
Tömkör hästen om du (din kompis) är duktig på det.

Tömköra är GULDVÄRT där kan du bygga mycket muskler och ut och gå långa promenader mitt ut i skogen så hon får lyfta på fötterna, sen kan man ju löshoppa osv...

Om ni har möjlighet att ha henne som handhäst så är det också ett alternativ.

Motionera för hand och lägg gjärna till xtra med protein foder ,för att bygga muskler behövs protein :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 890
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024