Dravena
Trådstartare
Min äldsta dam (runt 7) börjar kännas tunn och benig, har inte vägt henne men hon har nog tappat en del av sin forna rondör. Med tanke på hennes ålder vill jag inte att hon blir för slimmad, vill att hon ska vara "lagom". Aptiten är det inget fel på men hon är ute och springer runt minst några timmar per dag så hon gör av med en del.
Vad kan man ge som är extra energirikt? Just nu får de marsvinspellets på morgonen, grönsaker på kvällen (kål, morot och paprika) och fri tillgång på energirikt hö. Den andra damen är i runt ( ) hull så det är nog egentligen en bra nivå energi i maten. Men den äldsta behöver alltså extra. Jag har tänkt spetsa pelletsen med havre, finns det nåt mer?
Vad kan man ge som är extra energirikt? Just nu får de marsvinspellets på morgonen, grönsaker på kvällen (kål, morot och paprika) och fri tillgång på energirikt hö. Den andra damen är i runt ( ) hull så det är nog egentligen en bra nivå energi i maten. Men den äldsta behöver alltså extra. Jag har tänkt spetsa pelletsen med havre, finns det nåt mer?