cherie
Trådstartare
Jag undrar om någon vet var jag ska vända mig om jag vill få tag på gamla lönespecifikationer (från 2008, kanske går det inte ens?) - företaget jag arbetade på finns inte längre (franschise-butik) och min dåvarande chef har inte mina lönespecar sparade. Kan lönekontoret ha det, eller huvudkontoret? Någon som vet? Jag får tyvärr inte tag på dem och de har stängt resten av veckan - och jag vill gärna veta redan nu om det åtminstone är möjligt att få tag på lönespecarna eller om jag ska ge upp 
Sedan har jag en till fråga - som jag ska fråga facket om också men de hade också stängt och jag har alltid bråttom
- och det är om man kan räkna branscherfarenhet lite "hoppigt"? Jag har arbetat 4.5 år i butik men för att få tillgodoräkna branscherfarenhet behöver jag ha jobbat minst 10 h/vecka och det har jag gjort under ett år (aug 2010-juli 2011) men om jag också räknar ihop perioden mellan jan 2012-juni 2012 så har jag även under det halvåret jobbat 10h/vecka i snitt. Kan man göra så och hävda att jag har 1,5 års branscherfarenhet? D.v.s. "hoppa" mellan perioder, om ni förstår vad jag menar.
Sedan har jag en till fråga - som jag ska fråga facket om också men de hade också stängt och jag har alltid bråttom