Få rent silver

MJLee

Trådstartare
Jag har en del silver örhängen och liknande som börjar bli svarta/är svarta. Tyvärr har de någon sten som jag inte vet vad det är så vågar inte köra det gamla bakpulver och salt i folie för dom. Är det någon som har något bra knep att tipsa om?

Just nu så kokar jag ett silverhalsband och ett armband. Fungerar faktiskt bra, klär en kastrull med folie, häller i bikarbonat och salt, lägger i smycken och kokar sedan på låg värme. Man ser hur foliet blir alldeles svart.

Kokar silver för tredje gången och man ser hur smutsigt det är eftersom det är helt svart i kastrullen. Några gånger till så blir det nog hyfsat. För smycken med stenar i får det bli silverputs. Har redan försökt med tandkräm men det resulterade bara i att jag fortfarande har spår av tandkrämen i örhängena som jag inte får bort.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
690
Senast: Åsa A
·
Fritid Jag funderar på en solosemester på 1-2 övernattningar i sommar. Det finns ett gäng loppisar, byggnadsvårdsbutiker etc som jag vill åka...
2
Svar
25
· Visningar
973
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 271
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
710
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka