Få ren spishällen

Mirre

Trådstartare
Råkade smälta min pastaslev på plattan idag:o:angel:
Hur 17 ska jag få rent den?
Försökte med skrapan men den hjälpte inte ett dugg:crazy:

Sv: Få ren spishällen

Vet inte om det funkar, men det jag kom att tänka på är att prova med det medlet man använder för att få bort sånt där tygklister från strykjärnet med. Sånt där tygklister som kommer i ark och ser ut som tunn plast som man klipper ut i form av det tyg man vill klistra på det andra tyget. sen lägger man det emellan och stryker på alltihop. och om man som jag inte är så begåvad så kommer det där klistret att fastna på strykjärnet. då kan man dra med ngt som ser ut som en ljusstump medan strykjärnet är varm och så får man bort det...
Ja har inga garantier för att det funkar, men kanske är värt att fråga i närmsta sybutik?

Lycka till

Jag har ju en vanlig spis(gamal ful, ingen häll)

men när jag smält plast har jag skrapat bort det värsta och sedan satt på plattan och öppnat fönstret. Ganska snabbt blir det rent igen:laugh:
Men det skulle jag inte våga testa med häll!

skrapan?

ett rakblad (inte gilette venus) får bort det mesta på en häll.. att sätta på plattan och vädra kommer bara göra att det bränner fast än mer.

Liknande trådar

IT & mobiler Försöker hitta information om hur man utan att blockera en person kan ställa in så att man inte får några notiser från den människan...
Svar
3
· Visningar
513
Hemmet Går det få rent en kokosmatta? En sån här närmare bestämt Ena katten hade en olycka på den (💩) och förutom att jag inte vill ha...
Svar
13
· Visningar
503
Senast: Bison
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 134
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka