få kattungen rumsren

Sv: få kattungen rumsren

Kanske testa Feliway? Det är bl.a. till för katter med beteendestörningar t.ex. att kissa utanför lådan. Man kan köpa det hos en veterinär, om du googlar på det så ska dem ha någon hemsida där det står mer ingående om det.

Djur jävlas inte, de funkar inte så så slå bort den tanken.

Jag tror att hon mår dåligt och är stressad av någon anledning, hur kommer hon överens med resten av djuren? Kanske vore bättre att omplacera henne till ett lugnare hem med bara en trygg kattkompis? Vet inte hur många ni är i hushållet med små kattungar som inte haft det så lätt i livet blir lätt stressade.

Nej, jag vet att djur inte jävlas, jag menade det lite skämtsamt. Hon kommer jättebra överens med de andra katterna. Dock säger de ifrån ibland då de inte orkar leka med den hela tiden och hon brukar förstå att lugna ner sig då. De ger henne en fin uppfostran. Jag tycker att hon i övrigt beter sig fullt normalt för att vara så ung.
Det är lugnt här i huset på dagarna då alla är i skola/på jobb och pappa jobbar hemma men gör ofta utejobb dagtid, så den har tid att vara för sig själv. Nu när den har blivit ordentligt tam och lite större får den också vara ute så mycket den vill, så jag tycker att den har ett ganska normalt kattliv. Mat har den också fri tillgång till, så jag vet inte då vad som skulle stressa den.

Jag googlade på feliway, men måste man hålla på med det hela tiden sen eller är det bara för att introducera katten till att tex kissa på rätt ställe? jag förstod inte det. Annars var det en intressant produkt, trots att jag är skeptisk till alla dessa mirakelmedel.

Det varierar från katt till katt skulle jag tro. Det har hjälpt min mammas honkatt att sluta bajsa utanför lådan, hon använder det konstant. Eller ibland kan dem vara utan det några veckor men då börjar hon strax igen, men jag tror mycket väl man bara kan ha det i en kortare period för att bryta beteendet. Speciellt på en kattunge.

Jag googlade på feliway, men måste man hålla på med det hela tiden sen eller är det bara för att introducera katten till att tex kissa på rätt ställe? jag förstod inte det. Annars var det en intressant produkt, trots att jag är skeptisk till alla dessa mirakelmedel.

Feliway är väl inte direkt nått mirakelmedel, det är en syntetisk variant av feromoner som katten har i sig. Många har blivit hjälpta av Feliway faktiskt, den kan ge jättebra resultat. Men inte på alla. Dock bör man ju testa iaf.

vem fick världens bästa julklapp?!:banana::banana:
På tisdagskvällen före julafton gick hon i lådan helt själv! Likaså på julaftonsmorgonen. Vi har inte gjort något speciellt, förutom att jag beställde en feliway av vet, men den kommer först efter nyår. jag tror att hon tjuvlyssnade:angel:

Nåjo, sen tror jag att hon blev lite orolig på eftermiddagen när vi hade gäster så då skedde det en och annan olycka, men sen dess har hon gått i lådan!!:bump::bump:

Min katta är uppväxt utan mamma, hittades i stallet vid ca 4v. Aldrig haft några problem med att gå på lådan. Aldrig.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
399
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har två katter som kan gå in och ut som dom vill till en stor inhägnad del av tomten. Inne har dom två kattlådor som inte används...
Svar
13
· Visningar
5 424
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 718
Senast: Lampan
·
Övr. Katt Vår nya kattunge är inte rumsren för fem öre. Han kissar och bajsar precis överallt. Verkar lite underligt då han är förr i lägenhet...
Svar
5
· Visningar
1 227
Senast: Majvi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?