Få i vitlöken på sommaren?

Shettisar

Trådstartare
Hur gör ni som ger vitlöksgranulat på sommaren utan att blanda i det i ex betfor?
Jag har alltid gett mina i fodret men tycker det är lite onödigt att ge dom betfor på sommarbetet.Hur ska man få i dom det då?
 
Min häst kommer faktiskt att få nån dl betfor även under betet, det gör ju varken till eller från.
Tror knappast att jag kommer att få i henne vitlöken annars... :p
 
För nåt år sedan hade jag en häst under betet, det vitlöks pulvret blandade jag i saft(för att det skulle smaka godare) o sprutade i munnen med en portionsspruta
 
Ger lite betfor så att mineraler och vitlök fås av varje häst individuellt. Har jag mineralbalja så sbbas den på nolltid för den är kul och leka med :rofl:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 327
Senast: Shixle
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 747
Senast: L(i)FE
·
Mat Jag älskar vitlök och använder det i nästan all matlagning! Nästan alltid krossad i vitlökspress….. Men nu läser jag överallt hur dåligt...
2
Svar
24
· Visningar
1 114
Senast: Gnist
·
Hästvård Jag tänker att vad kan man så i hagen från juni och sen över sommaren. Vi släpper ju på bete och hans hage ska få vila och växa till...
Svar
4
· Visningar
658
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp