Jag rider westernridning på en mycket känslig häst som annars lyssnar och gör det jag ber honom med att jag oftast bara behöver titta dig jag ska och tänka vilken gångart och ge honom ljudkommandot för gångarten och han tar den. Igår travade vi bommar, galopperade på volt först i vänster varv, och sen när vi skulle ta höger varv vände han bara om direkt och ville gå i vänster, lika var det både i traven och galoppen, oberoende om det var på volt eller i fyrkantsspåret... Höger varv har alltid varit lite svårare, men aldrig som nu, så han vägrat gå.
Han är väldigt känslig, och gjorde allt annat jag bad honom om men visade tydligt att det inte kändes bra i höger varv.. Vad ska jag göra?
Tilläggas kan att han för två veckor sedan kommit hem från en fodervärd som misskött honom, han var väldigt mager då han kom, men ser redan nu normal ut i hull.
Tacksam för seriösa svar!
Han är väldigt känslig, och gjorde allt annat jag bad honom om men visade tydligt att det inte kändes bra i höger varv.. Vad ska jag göra?
Tilläggas kan att han för två veckor sedan kommit hem från en fodervärd som misskött honom, han var väldigt mager då han kom, men ser redan nu normal ut i hull.
Tacksam för seriösa svar!