Få hanhund att lugna ner sig

mian1

Trådstartare
Går det utan att kastrera? Att få en hane att inte vara så "på" och att sluta vara så enveten på tikar som inte löper?

Grannens hund är ofta hemma hos oss. Antingen för att han rymmer hem till oss eller också för att hans familj jobbar mycket och lämnar honom hos oss. Han kan själv öppna både grind och ytterdörr och är bara min man hemma så trivs han och går efter ett tag och lägger sig nånstans.
Fast ofta är han väldigt enveten på Ester och Doris och de är irriterade. Doris blir stressad om hon inte får vara ifred. Han har respekt för dem, men ger sig inte trots att de säjer ifrån ordentligt.

Finns det nåt att göra åt det?

man kan prova kemisk kastrering och se om det funkar. annars blir det väl till att vända handtagen på alla dörrar så att hunden inte kan öppna (har jag fått göra hemma hos mig). eller så får ni bli lite sura och förklara att tikarna är era och ska inte nosas på.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 498
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: ryujaneiro
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 050
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka