Få fast list på ugnslucka

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Iccic
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 4 621

Iccic

Trådstartare
Jag har precis fått nycklarna till min (och sambons) första bostadsrätt. Idag upptäckte vi att listen som sitter mellan ugnsluckans metall och glas var loss. Kan man få fast den på något sätt eller hur ska man göra? Vi försökte pressa tillbaka den men den fastnar inte.

Sv: Få fast list på ugnslucka

Jag är nog inte den enda som inte begriper vad du menar.
En bild kanske?

Annars är väl en vitvaruaffär bästa tipset?

Sv: Få fast list på ugnslucka

Hej! Jag inser att det inte är så lätt att förstå min svävande beskrivning... Det är alltså listen som sitter mellan lucka och ugn, en gummilist som ska täta mot värmen, som är loss. Efter lite dissekerande har vi kommit fram till att den fäster med någon form av metallclips i hörnen, så det gäller nog att försöka få tag på ett nytt sånt.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 501
Senast: manda
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 123
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
736
  • Artikel Artikel
Dagbok Hur många handläggare krävs det för att förstå att man inte orkar mer? Sedan december 2023 har jag bollats mellan Arbetsförmedlingen...
Svar
2
· Visningar
560
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II