Sv: få fart..
Självklart damer ska ni ta draghjälp av varandra.. Era hästar är ju dessutom samma storlek TYP
Idag var jag först ute och PLÅGADE stackars Krutrök.. Vi GICK alltså runt i byn och tittade på nya vägar och råkade hamna i elljusspåret..de va dock INTE riktigt körbart..( OBS jag HAR tillåtelse att både rida och köra där..så INGEN behöver reagera på det..)
Liite trav blev det men ack så långsam.. Ja va riktigt ELAK.. Sen hämtade vi upp Sofia och Mogul... DÄR kan man prata om träning... En häst som INSÅG att man måst röra på påkarna för att inte bli distanserad och en så svor många gånger tyst åt sin ELAKA matte som tvingade honom att GÅ sååå sakta..,
Krutröks syn på körturen.. suck pust stön.. gå gå gå och SAKTA suck.. Å när jag ÄNTLIGEN fick trava så va de i ULTRARAPID...
min matte va ELAK kärring idag.. å så när jag tänkte GÅ HEM.. så fick ja inte de.. TROTS att vi var vid våran uppfart och jag bara råkade svänga innan matte sa till..så då va ja tvungen att GÅ ännu längre innan Hon sa att NU vänder vi å då fick jag ta ETT steg i taget..
Hoppas ni har förståelse för hur ELAK matte jag har
Hälsningar från frustrerad Krutrök
För att återgå till själva ämnet..
Tempoväxlingar.. se till att pållen inte vet vad som ska komma..så hon/han måste vara uppmärksam på DIG... Busa gärna till det lite ibland och bara ge gärnet...
Ps.. Vi har öppna träningar oftast på tisdagskvällar.. då vi hjälps åt.. Kostar endast medlemsavgift Maria har mitt nummer om inte annat
Anna-Carin