Få bort urinfläck på betong?

Skogstrollet

Trådstartare
Min hund "råkade" häromnatten lämna en pöl på mitt balkonggolv som består av betong. Nu undrar jag om någon har något tips på hur jag ska få bort lukten?

Har hällt på desinfektionsmedel och såpa (bor på bottenvåningen som tur är) men blir inte av med det ändå.

Såg på "Min hund styr mitt liv" idag att man kunde använda ett medel som bröt ner enzymerna i hundurin och på så vis tog bort lukten? Finns något sådant i Sverige? Någon som har något tips?

Min balkong är inglasad och solen ligger på hela dagen = lukten blir mycket framträdande.... :crazy:

Hunden är rumsren men råkade gör en liten olycka av olika skäl.

Sv: Få bort urinfläck på betong?

Elionor skrev:
Min hund "råkade" häromnatten lämna en pöl på mitt balkonggolv som består av betong. Nu undrar jag om någon har något tips på hur jag ska få bort lukten?

Har hällt på desinfektionsmedel och såpa (bor på bottenvåningen som tur är) men blir inte av med det ändå.

Såg på "Min hund styr mitt liv" idag att man kunde använda ett medel som bröt ner enzymerna i hundurin och på så vis tog bort lukten? Finns något sådant i Sverige? Någon som har något tips?

Min balkong är inglasad och solen ligger på hela dagen = lukten blir mycket framträdande.... :crazy:

Hunden är rumsren men råkade gör en liten olycka av olika skäl.

Foderkalk :)

Finns hos Lantmännen (Granngården) en säck kostar nånstans 40-50 kronor. Tar effektivt bort lukt :bump:
Vi använder sådan att strö i hästarnas bäddar eller när någon brunstmärr har kissat på stallgången (luktar apa).
Strö över och borsta fram o tbx med en kvast...ta bort överflöd --> fixat :)

Eftersom det är FODERkalk är det ingen fara ifall djuren får nåt i sig....till skillnad från annat kemiskt jox

Men hjälper det även när fläcken torkat? Det har ju gått tre dagar sedan detta hände.

Ja det stämmer. Jag trodde foderkalken skulle suga åt sig urinet och på så vis får bort lukten. Men betongen är ju helt torr nu så därför blev jag lite fundersam.
Men det låter som om det är värt att prova, tack för tipset!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama