Få bort pälsglans?

SiZo

Trådstartare
Ja snabbaste och smidigaste sättet att få bort det?
Ska köra ett bröllopspar och då måste ju hästen sprutas in även på ryggen, men jag vill ju gärna kunna rida efteråt utan att sadeln glider iväg totalt ;)

Sv: Få bort pälsglans?

Jag skulle tippa på torrschampoo om du inte har möjlighet att tvätta hästen på vanligt vis.. :D
Har aldrig använt torrschampoo själv så det ska jag inte uttala mig om hurvida det är bra eller inte men det borde funka.

Tänk dock på att tömmarna blir hala av pälsglans...

Jo tack, jag vet! Mina tyglar är jätte hala :p

Men jag måste ha pälsglans på hästen i vilket fall som helst (arab med säkert 70-80 cm man!) för annars går det helt enkelt inte.

Men tänkte köra på pälsglans överallt när det är ett sådant tillfälle!

Hmm borde ju finnas pälsglans som inte smetar av sig.... Det skulle jag vilja ha till min nordis som vi ska köra sen... Trollhästar. :)

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Cactus
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
464
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka