Få bort målarfärg från häst?

Beelly

Trådstartare
Hej!
Stallägaren målade om alla boxarna i en röd härlig färg för några dagar sen.. Vi trodde att färgen hade torkat helt, men tydligen hade den inte satt sig än och nu är min fina vita springare helt enkelt röd.

Är det någon som vet hur jag kan få bort färgen? Vill ju inte använda några medel som skadar honom.

Hej!
Stallägaren målade om alla boxarna i en röd härlig färg för några dagar sen.. Vi trodde att färgen hade torkat helt, men tydligen hade den inte satt sig än och nu är min fina vita springare helt enkelt röd.

Är det någon som vet hur jag kan få bort färgen? Vill ju inte använda några medel som skadar honom.
Klippa/raka bort är nog de lättaste.

Försöker lägga upp en bild, men det verkar inte gå.. Han har liksom fått rödfärg i båda öronen och runt öronen samt ner på halsen.. Suck. Han blev tvungen att klia sig mot det röda så klart...

Hahah
Detta maste vi se

Ga in pa imgur.com och dra filen fran din dator in till imgursidan sa laddas det upp. darifran kan du lanka hit.

Men ja. Sapa eller raka skulle jag saga.
Eller hang glitter i manen och sag att han ar julpyntad

Min häst kliade mulen mot en ladugårdsvägg i somras och blev helt röd, förvisso försvann det utan att jag behövde göra något. Förvisso falu rödfärg och torkad färg som ändå färgar av sig.
Eftersom vintern är på ingång kanske det lättaste är att raka/klippa bort det, som någon annan redan nämnt? :)

Våra hästar kliar sig mot vindskyddet som är målat med falu rödfärg för iaf 7+ år sedan och de är fortfarande löda när deras klisession är över :D

Vanlig matolja funkar på mycket, kåda i ponnyöron tex:p Så är det lösningsmedelsbaserad färg ska det fungera. Är det vattenbaserad färg borde det gå att tvätta bort med vatten + ev schampoo eller nåt.

Här har vi min tjocka lilla julfärgade ponny..
Detta är dessutom när han precis hade börjat få färg på sig. Suck. Nu har han lyckats få färg över hela mulen och över ögat. Jag vet inte hur han lyckas för hans stallkompis kliar sig också, men hon lyckas inte få speciellt mycket färg på sig.. Jaha. Får väl vänta ut det eller ev. testa matolja som någon tipsade om! :p

9

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 135
Senast: QueenLilith
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama