Få bort lukten av död

AgentCarter

Trådstartare
Antagligen har en musjävel gått och dött i väggen vid vårat vardagsrum. Och nu har den väl börjat ruttna. Vad kan man göra mer än att inhandla näsklämmor?

Om du kan lokalisera någorlunda var den dött så sätt ut små skålar med ättiksprit där, det absorberar mycket av lukten.
Vi hade samma problem när vi flyttade in i vårt hus för flera år sen och fysatan vad det luktade vidrigt, dessutom vaknade vi vår första morgon när vi sovit mitt på vardagsrummet innan alla möbler kommit av att det rinner/droppar blod från taket (alltså övervåningen). Vi kom aldrig underfund med vad det var då blodet kom inifrån golvet och där är ju svårt att se något men dear lord vad det luktade fruktansvärt, då satte vi ner skålar med just ättiksprit i golvet och det fungerade förvånasvärt bra.

@bettysmatte och @karamelldrottningen jotack och jag som skräckisjunkie gick in i hysterimode på 2 röda hahaha!
Tilläggas ska att vi hade 1 av våra katter med oss som lyckats krypa in i själva golvet kvällen innan så självklart antog jag att det huset var hemsökt av en creepy unge ala The Ring som hade dragit in katten i golvet och sedan gått bonanaza feedingfrenzy och det var det som var blodet :)

Katten kom fram ett par dagar senare när han blivit tillräckligt hungrig så det var ingen hämndlysten vålnad i mitt golv men vad det var som blödde (mycket!) redde vi aldrig ut!

Om du kan lokalisera någorlunda var den dött så sätt ut små skålar med ättiksprit där, det absorberar mycket av lukten.
Vi hade samma problem när vi flyttade in i vårt hus för flera år sen och fysatan vad det luktade vidrigt, dessutom vaknade vi vår första morgon när vi sovit mitt på vardagsrummet innan alla möbler kommit av att det rinner/droppar blod från taket (alltså övervåningen). Vi kom aldrig underfund med vad det var då blodet kom inifrån golvet och där är ju svårt att se något men dear lord vad det luktade fruktansvärt, då satte vi ner skålar med just ättiksprit i golvet och det fungerade förvånasvärt bra.

Jag har ställt ut några koppar med ättiksprit, så nu luktar det ruttet med en underton av ättika:p
Har knappt varit hemma i helgen och jag känner att det var ett bra val, hallen, vardagsrummet och köket är kontaminerade tur nog är övervåningen bättre. Så där bor jag nu ;)

Hahaha men vad är det för mutantråtta som dött i din vägg när tom vårt droppandebloditaket blev bättre av ättikspriten...?

Sambon funderar på om det är en grävling som gått in och dött under huset, eftersom det är överallt nästan på undervåningen.
Är glad för att jag inte är gravid och luktkänslig iaf:p Men avundas sambons täppta näsa

Mycket möjligt, jag hade en mård boendes i mitt tak under 3 vintrar :) Jag döpte honom till Börje, han var snäll som inte gick och dog där haha!

Sambon funderar på om det är en grävling som gått in och dött under huset, eftersom det är överallt nästan på undervåningen.
Är glad för att jag inte är gravid och luktkänslig iaf:p Men avundas sambons täppta näsa

Du vill INTE, jag upprepar: INTE ha en död grävling under huset... :yuck:

Det var en som gick och dog i mitt uthus förra våren, upptäckte den efter sisådär två veckor med temperaturer på över +20 dygnet runt...
Ska se om jag kan gräva (pun intended) fram en bild på eländet...

Nej, jag känner inte heller för att ha det direkt. Men har kollar i vår "källare" utan resultat (eller svärfar gjorde det, jag utsätter mig inte för sådant)
Har stängt in till vardagsrummet nu, ställt ut skålar med ättika och öppnat fönstret.

Eh, nae, DEN lukten försvinner inte av sig själv... :yuck:
Jag hade korsdrag i en månad, sedan så fort vädret tillät/jag var hemma och lånade sedan ozon-aggregat från försäkringsbolaget i ett par veckor, men tycker ändå inte att det luktar hallontårta där ute...

Känsliga typer slutar läsa här!

10382828_10152196165789582_3126752613816294287_n.jpg

Eh, nae, DEN lukten försvinner inte av sig själv... :yuck:
Jag hade korsdrag i en månad, sedan så fort vädret tillät/jag var hemma och lånade sedan ozon-aggregat från försäkringsbolaget i ett par veckor, men tycker ändå inte att det luktar hallontårta där ute...

Känsliga typer slutar läsa här!

10382828_10152196165789582_3126752613816294287_n.jpg
Stackars stackars dig!

Jag kan berätta att stanken har försvunnit, men jag känner fortfarande doft ibland när jag går in i vardagsrummet. Var ner till vår "källare" här om dagen och kan konstatera att det härstammar därifrån:yuck:
Jag tänker inte utsätta mig för att ta hand om det, det fanns en anledning till att jag valde en händig partner.

Finns också trevliga saneringsfirmor med rätt utrustning.

Det är förvånande så ofta man kan få användning av helmask med gasfilter :D

Det sitter nog mycket i huvudet på dej nu :p Kombinationen av källarlukt och vetskapen om att det varit en död mus där.. Hjärnan kan få för sej allt möjligt!
Instämmer om helmask, en väldigt bra uppfinning :D

Jag har blingat upp min helmask för att få den där kvinnliga touchen man så ofta saknar i saneringssammanhang. Förde också det goda med sig att den inte löper någon risk att få fötter.

Vilken hård saneringssnubbe vill bli tagen med en blingad helmask?!

Det sitter nog mycket i huvudet på dej nu :p Kombinationen av källarlukt och vetskapen om att det varit en död mus där.. Hjärnan kan få för sej allt möjligt!
Instämmer om helmask, en väldigt bra uppfinning :D
Nej det tror jag inte, vi har typ torpargrund under huset och där är det en öppning och ett rum under vardagsrummet. Men ute då. Den lukten går inte att inbilla sig tyvärr.

Liknande trådar

Hemmet Någon av grannarna har dumpat en ganska dyr tv-bänk som ser helt okej ut och som hade passat perfekt under min marsvinsbur. Problemet är...
Svar
9
· Visningar
365
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa 😖 finns det några fler knep än ättika för att få bort det? Är...
2
Svar
24
· Visningar
1 369
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: Mirre
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar