Få bort kissdoft?

Turali

Trådstartare
Det hände en olycka i soffan, och nu doftar en av kuddarna lite svagt urin. Det är en beige tygsoffa.
Något bra tips på hur jag får bort lukten?

Sv: Få bort kissdoft?

Jag har använt ett medel som heter "Piss off" som jag tycker är jättebra. Finns i citrus- eller lavendeldoft.

Skulle tro att det finns på de flesta djuraffärer, annars finns det säkert att beställa över nätet. Jag köpte det på en djuraffär.

Ättika brukar ta bort kisslukt.

Vad du än provar med så prova först på ett ställe som inte syns. Man vet aldrig om det missfärgar eller bleker färgen/tyget. Olika tyger kan reagera olika beroende vad det är för material. Jag har varit med om att mörkgrå/svart färg på t ex heltäcksmatta har missfärgats till brun alternativt blekts till ljusgrå och även att mörkgrå har blivit svart. Och det syntes väldigt tydligt att det var stor skillnad.

Liknande trådar

Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
306
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
644
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 184
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka