Få bort kattkisslukten?

stallhh

Trådstartare
Vår sång består av en stoor bäddmadrass som inte går att knöla in i ngn maskin.
vår katt somn är 6 år nu har börjat kissa inne, först i en saccosäck och igår i vår säng mitt i natten. vi sprejade en massa saker och gnuggade,sen la vi potatismjöl ovanpå för att suga upp allt det blöta. tyvär luktar det ännu. Vad göra??

Sv: Få bort kattkisslukten?

Jag hade en hane som protestpinkade för att han inte trivdes inne förut.
Min erfarenhet av kattpink på möbler är att det aldrig försvinner helt, katten går alltid tillbaka och kissar på samma ställe igen och igen endaså för att det luktar eller för att det blivit en vana.
Jag kastade allt eftersom han kissade ner det för jag fick aldrig bort lukten, dessutom för att jag tycker kattpink är väldans äckligt och skulle inte vilja sova i min säng om någon katt pinkade där :crazy:

Säger som kissarnas matte, ättika funkade jättebra för oss då våran lilla Ella kissade i sängen förra veckan. Dock kom det inte igenom så mycket till madrassen (5 cm diameter kanske) då hon kissade på dunktäcket som var vikt.

Häll bara på och sen potatismjöl.
Det luktar ju dock ättika men det försvinner ganska fort ur madrassen.

Förslag är att lägga på överkast typ fodrat à la IK*A för att bara kunna tvätta det och eventuellt täcken/påslakan om det nu går igenom.

Lycka till!

När jag råkade ut för det för många år sedan så hällde jag på massor av grönsåpa och lite vatten, tillräckligt för att få såpan att skumma.
Skrubba in ordentligt och sen på med potatismjöl.

Då luktade till och med madrassen gott efteråt, det kan man ju inte säga om ättika.

Liknande trådar

Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 110
Senast: Alexandra_W
·
N
Övr. Katt Hej! Jag vet att detta är ett vanligt problem som har tagits upp förut här, men jag börjar misströsta. Min ena katt, en mysig och...
Svar
12
· Visningar
17 176
Senast: always_TsT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama