OliviaLillans
Trådstartare
Har köpt ett begagnat fleece täcke. Täcket är väldigt väldigt hårigt. Jag har tvättat det och kört med sån där klister rullare (vet inte namnet). Några andra tips som ni brukar göra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, varför är det så viktigt att få ett hår-fritt fleecetäcke? Du har ju tvättat det.
Tycker faktist det var en liten onördig kommentar. Hästar stör sig på när det killar och stix därför ska man alltid borsta av en häst ordentligt efter klippning, det är precis samma sak tycker jag. Sen ser det mycket mycket fräschare ut med ett ljusrosa täcke än ett halv rosa täcke fullt med massa bruna hårstrån....
Tack för tipsen alla!![]()
Jaha. Jag har i och för sig aldrig upplevt att mina hästar varit irriterade av att det finns lite pälsstrån i fleecetäcken eller schabrak. Men jag har ju mest kallblodiga hästar så de kanske inte är lika känsliga.
Och jag klipper inte hästarna heller så det problemet har jag heller inte stött på.
Synd att du tycker att min fråga, som var uppriktig eftersom jag faktiskt inte förstod problemet, var dels onödig och dels en kommentar.