F-skatt, vad behöver jag för försäkring

svea

Trådstartare
Jag funderar på att skaffa FA-skattsedel. Jag kommer förmodligen mest att använda den för att kunna fakturera när jag håller föredrag, skriver eller översätter. Men det kan också hända att jag kommer att undervisa i ridning och gå in som avbytare i ett stall. Vad bör jag ha för försäkringar? Jag tänker att jag behöver någon form av olycksfallsförsäkring för mig själv, och någon form av ansvarsförsäkring gentemot mina elever.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 167
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 938
Senast: NotlikeI
·
Skola & Jobb Hej. Jag behöver lite hjälp ang det här med företagande. Jag är fotograf och har f-skatt (som jag precis fått och alltså aldrig använt...
Svar
8
· Visningar
1 831
Ekonomi & Juridik Konstig rubrik..;) Jag och min syster har sedan innan ett handelsbolag där vi föder upp travhästar. Jag köpte en gård för ett år sedan...
Svar
0
· Visningar
1 471
Senast: Qvicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp