F-n, vad svårt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte lägga ett bud på huset jag tittade på i lördags. Frågan är då vad jag ska lägga för bud. Ägaren vill ha 575000. Mäklaren har informerat mig om att det finns ett bud på fyrahundratusen, men att de som lagt budet inte verkar vilja gå upp mer. Eftersom det inte är sålt verkar ägaren inte vilja acceptera det priset. Frågan är ju vad hon gett för huset. Det finns pantbrev på 418000.

Taket behöver nog läggas om. Hur bråttom det är vet jag inte. Avloppet finns det ingen dokumentation om. Jag frågade kommunen om det. Sannolikt blir det ett föreläggande vid en inspektion. När det blir en inspektion kunde kommunen inte svara på då huset inte ligger i ett prioriterat område. Tar jag dit en inspektör och får svart på vitt att avloppet inte är ok, så kan ju det vara grund för prutning. Utan en inspektion gissar jag bara, men den gissningen är nog inte alltför okvalificerad, då ägaren svarat att avloppet är från "nittonhundra kallt".

Sen är det ju röklukten inomhus. Jag kollade upp ett par företag som luktsanerar med ozon. Priserna varierar en del. Förmodligen kvalitén på saneringen också. Sen är det ju frågan om hur mycket lukt som kan tänkas finnas kvar om man tar bort de plastmattor som finns (eftersom jag ändå inte vill ha dem) och skurar det som går att skura. Tapeterna var inte nikotingula i alla fall. Åtminstone var det inte tydligt. Jag stod ju faktiskt och pillade på tapeten i sovrummet på nedre plan för jag tyckte den var så fin.

Alltså, shit vad det här är svårt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår åkte mamma och jag för att titta på huset. Vädret var skit. Det var mulet och regnet hängde i luften. Några regnstänk kom det...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama