F*n.. Min tur att bli lurad???

ulle.j

Trådstartare
Sitter här och är så besviken och arg.. Jag har gjort hundratals affärer på nätet,både sålt och köpt, och hittills har jag klarat mig från att bli lurad. Har använt både tr**era,bl***et,has**et och annonserna på detta forum. Affärerna har gällt både kläder,barnkläder,skor och hästutrustning. Nu köpte jag och betalade hästutrustning till ett värde av 700 kr i mitten av juli. Annonsen fanns på detta forum och säljaren är aktiv medlem här. Allt frid och fröjd. Snabba mailsvar och nemasproblemas. Varorna skulle skickas med Dhl. Fick ett sändningsnr och säljaren skrev att hon skulle skicka från sitt jobb och att avsändaren skulle vara det postorderföretaget hon jobbar på. Ok tyckte jag. Igår sökte jag på detta nr då jag tyckte det dröjer med leverans. Nr jag fått stämmer ej,går inte att söka på. Ringer dhl men de säger att paketet ej är inlämnat men att nr finns men det är ett av de nr postorderfirman har. De är kunder hos dhl. Både ringer och mailar säljaren utan svar.. Oväntat.. Nu handlar det inte om en jätte summa men jag blir så jäv*a förbannad ändå.. :devil: Annonserna är borta,hon hade massa saker till salu. Nu funderar jag på att kontakta firman hon jobbar på och fråga om detta nr,då hon skrev att hon skulle ange dom som avsändare. Kan man göra så? Hoppas detta inte blev för rörigt... :angel:
 
Sv: F*n.. Min tur att bli lurad???

Trist! Självklart kan du ringa upp och fråga om hon arbetar där. Be i så fall att få tala med henne! Risken är ju dock att hon inte alls arbetar där! Jag tycker att du ska försöka att ta reda vem det är du har haft att göra med. Risken är ju att personen ifråga agerar under falskt namn och inte har röjt sin identitet. Om du kan så ta kontakt och klargör att du kommer att polisamäla om du inte får dina varor eller pengarna tillbaka före ett visst datum! Om du inte får kontakt så polisanmäl ändå och uppge det kontomummer du har betalat till mm.
 
Sv: F*n.. Min tur att bli lurad???

Vet hur det känns att bli lurad, jag köpte en klänning på tradera som jag aldrig fick.. Jag kunde likväl ha kastat 3000 kr i sjön...

Hoppas för din skull att detta löser sig ändå och att det inte var någon lurendrejare.

Men försök få tag på personen, om h*n ej svarar, maila om att du tänker göra en polisanmälan om ni ej löser detta.

Lycka till
 
Sv: F*n.. Min tur att bli lurad???

Om personen ar medlem av Buke ocksa, kontakta Fader Gunnar och se om du kan fa uppgifter pa det sattet.
Samt forklara for honom vad som har hant.
Men visst ring till foretaget, fraga efter personen och kanske inte be att fa prata med men "dennes" chef om personen finns. DET kan ta fart i sprutan. Arbetsgivare tycker inte om att fa hora hemska saker om sina anstallda..
Och polisanmal, i vilket fall som helst.. lycka till lat oss veta vad som hander.
 
Sv: F*n.. Min tur att bli lurad???

Fast "mitten på juli" var faktiskt inte så länge sedan. Jag skulle bara ringa upp säljaren på jobbet och säga att jag väntar på paketet. Eller PM:a här på Buke. Du behöver inte måla f*n på väggen så fort tycker jag.

Hoppas det löser sig iaf :)
 
Sv: F*n.. Min tur att bli lurad???

KL
Tack för svar! Tänkte maila och ringa imorgon igen och skriva/säga att jag kommer ringa till hennes jobb på måndag om jag inte hört nåt innan dess.. 700 spänn är inte mycket att bråka om men det är själva grejen..
Ang att det inte är så lång tid sen mitten av juli kan jag hålla med om,men en sak jag vann på tradera i söndags kom med dhl paket igår.. och de på dhl sa att det absolut inte ska ta 14 dagar,därav att jag är lite otålig.. :D Det är bara att vänta och se vad som händer!
 
Sv: F*n.. Min tur att bli lurad???

Har hänt att folk flera gånger har glömt att skicka paketen med de varor man betalt för, så att man har fått maila/ringa och påminna dem. Troligen inte av ondo, utan av ren och skär glömska, att skicka ett paket de redan fått betalt för hamnar inte högst på prioriteringslistan och tar ofta därav sin tid.

Sen finns det faktiskt andra som skickar paketen så Omedelbart att jag ibland undrar om de studsar upp till postkontorets express-service mitt i natten för att leverera :o 2 v tycker jag är skälig tid, framför allt i semestertider. Folk åker till landet och glömmer lämna in paketet som ligger kvar på hyllan i hallen...
 
Sv: F*n.. Min tur att bli lurad???

2 v är absolut skälig tid såhär på sommaren,men då mailar man väl inte och skriver att man skickat det om man inte gjort det? :confused:
 
Sv: F*n.. Min tur att bli lurad???

Det behöver inte vara ngt fel. Jag var en "skurk-säljare" en gång. Jättepinsamt. Först var jag på tjänsteresa så det tog en vecka innan jag kunde lämna in paketet. När jag lämnat in det (till en annan leverantör) var det "absorberat" nästan tre veckor. Man kunde ju följa leveransen - men det stannade vid "lämnat inlämningsstället (datum)". Som tur var hade min kund tålamod och ridstövlarna kom fram till slut, men det kändes förstås olustigt under den tiden.
 
Sv: F*n.. Min tur att bli lurad???

Säljaren kanske skulle åka och lämna in det precis efter hon mailat men krockade med bilen på vägen? Sånt kan hända även om det förhoppningsvis är ovanligt, men jag vet om en person som råkade ut just för detta. Personen hamnade på sjukhus och alla som köpt saker från henne spydde galla över att hon inte skickade eller var kontaktbar när hon i själva verket var medvetslös i flera dagar och när man väl vaknar så tar det en stund innan man får komma hem och styra upp allt och hennes make hade inte lösenorden till hennes säljsida/epost/mobilsvar. Dessutom hade han nog att göra med frun på sjukhus.
Har du fått tag i henne via tfn eller mail sedan hon skrev att hon skickat det??
 
Sv: F*n.. Min tur att bli lurad???

En av mina kompisar var och kollade på en häst. Det sa klick mellan henne och hästen, men sen kom det som var lustigt. Han hade inget pass, säljaren visste inte säkert hur gammal hästen var (2-3år troligtvis) han hade inga papper = stulen häst. Men det var inga prtoblem sa ägaren, jag fixar allt det där mot att hästen blir lite dyrare. Snabbt skulle det gå minsann. Några dagar senare ringer en veterinär till min kompis och säger att alla hästar på den gården beslagtagist pga att de var stulna. Som tur var så hade de varken lagt handpenning eller andra pengar på honom. Men ändå surt eftersom hon klickade med hästen så jäkla bra :/
 
Sv: F*n.. Min tur att bli lurad???

Fast det kan trassla med ombudet också. Jag köpte en sak på Tradera som skickades med DHL, fick tom besked om att jag kunde hämta paketet. Men sedan visade det sig att ombudet där jag skulle paketet hade klantat sig i hanteringen..Så när jag kom dit fanns det inget paket och jag trodde då att det var säljaren som lurades (vilket det ju inte var). Till slut fick jag mina grejer men det tog en vecka extra.

Det är ju fortfarande semestertider, men kontakta säljaren igen och stöt på. Tror det är det bästa du kan göra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp