F.D. Travare

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
B

**BORTTAGEN**

Usch vad jag är trött på allt tjat om travare! vissa älskar dem och andra skulle inte ens förmå sig att röra en. Ska nu skriva ett par rader om hur jag tycker. Ska också göra klart att jag tål kritik.

Så gott som nästan alla f.d travhästar har en chans att bli fina ridhästar, om de omskolas rätt! Sorglit nog får ju inte alla den chansen, utan blir hafsigt omskolande av någon som inte har tillräckligt med erfarenhet. Andra, som får en ordentlig omskolning och tillräckligt med tid för att bygga upp de rätta musklerna för ridning, blir fina ridhästar som klarar i princip lika mycket som till exempel ett halvblod! Många människor har tyvärr fått den bilden av travare att de är stötiga i traven, inte kan galoppera eller gå på tygeln, eftersom de ridit en eller flera dåligt omskolade travhästar. vilket ju är lite synd..

så vad jag vill komma fram till är att det finns bra omskolade travare, och mindre bra omskolade travare, men alla är värda att bli älskade precis lika mycket!

Tack för ordet!

bra sagt. Dröjer nog inte länge tills den här tråden kommer att spåra ur med travarens vara eller icke vara som ridhäst :angel:. Själv har jag en underbar fd travare som utbildas till dressyrhäst, och det går jättebra! Har du egen häst?

/Camilla

Det finns redan en tråd om EXAKT samma sak, varför starta en nu??

håller med dig ;) vår nordis har varit travare men han har helt otrolig galopp och mjuk, flygande trav. Fast han går fortfarnde att köra och jag älskar min Wille så ingen ska komma här o säga att travare är mindre värda! :mad:

tack för ordet :cool:

precis. håller med dig. har också en travare.. :love: Hoppas nu dom här trådarna om samma ämne får ett slut nu.
ALLA hästar är LIKA MKT värda !!! :banana:

Ja, alla hästar är lika mycket värda för sina ägare, men för att man fördrar en annan ras för travare så måste amn inte hata dem, inte heller för at man inte vill ha arab ellerhalvblodd eller fjordning heller, alla får väl ha sin favoritras och slippa bli påhoppade för att man inte väljer just travare!

Hur kommer det sig att det alltid är folk med travare som startar dessa trådar, jag har aldrig sett någon med en annan hästras starta en liknade??? VAd har ni för problem egentligen??

varför ska ni hålla på och starta sånna här trådar Om och om och om igen?? :confused:

Det RÄCKER med EN tråd åt gången i detta (uttjatade) ämne!
FORTSÄTT på den tråd som redan finns i stället för att starta nya!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Själv var inte min första travare mitt val. Jag fick hästen av mina föräldrar direkt från slakteriet. Hon var riktigt farlig och bla så...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 883
Senast: bigganl
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 986
Senast: sandrafors
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 625
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30