Extrem hörsel och reaktionsförmåga

Snuffsan

Trådstartare
Två hundar soande under täcket i sängen i sovrummet. Högljutt snarkande.
Jag är i köket och delar ett kokt ägg. Jag tappar en tunn skiva på golvet. Hur i helsicke kan dessa sovgrisar höra det och plötsligt ha en så enastående reaktionsförmåga att de är i köket innan jag hinner bocka mig ner för att plocka upp äggskivan?

När de ska morgonkissa får man lyfta på täcket och skrika för att de ska vakna.:crazy:

Sv: Extrem hörsel och reaktionsförmåga

Dom hör helt enkelt det dom vill höra ;) Och mat är ju alltid gott :D

matpejlen sover aldrig. dessutom kan de få akut förlamning när de ska ner från sängen och bara den grymmaste av de grymma kan putta ner ett så svårt skadat djur.

Haha jag känner igen det med att hunden är fast i sängen på morgonen! ;)

Min brukar ligga kvar i sängen när jag går upp, och de flesta gånger så ligger hon ytterst, så då får man klena sig över hunden, hon flyttar sig inte en tum!

Och när man säger "Ut och kissa!" med halv entusiasm i rösten, kollar hon bara på en med ett öga öppet som om
"Ha du kan juh gå ut själv och pissa när det är så kallt ute!" Och sedan lägger hon demonstrativt huvudet på kudden o strääääcker ut sig:D

Love_travare skrev:
Haha jag känner igen det med att hunden är fast i sängen på morgonen! ;)

Min brukar ligga kvar i sängen när jag går upp, och de flesta gånger så ligger hon ytterst, så då får man klena sig över hunden, hon flyttar sig inte en tum!

Och när man säger "Ut och kissa!" med halv entusiasm i rösten, kollar hon bara på en med ett öga öppet som om
"Ha du kan juh gå ut själv och pissa när det är så kallt ute!" Och sedan lägger hon demonstrativt huvudet på kudden o strääääcker ut sig:D
Jag skrattar högt!!!!
Enya och Nadya, mina dobbisar är PRECIS likadana!!!!! De sover båda under täcket och jag måste lyfta på det för att de ska stiga upp!!!!!:D:love:

haha ja det är så roligt! Man riktigt ser på hunden hur morgontrött den är och bara vill sooooova!! :D

Mina har börjar kravla ner och lägga sig under sängen när jag väcker dem på morgnarna. Där når jag inte dem......:angel:

Antar att det är det som kallas selektiv hörsel...!? Min katt är likadan när jag startar skrivaren..Han kan sova djupt men är vid skrivaren inom en hundradels sekund... Han är väldigt fascinerad av skrivaren.......... Konstig katt! :p

:love:
Enya skrev:
Jag skrattar högt!!!!
Enya och Nadya, mina dobbisar är PRECIS likadana!!!!! De sover båda under täcket och jag måste lyfta på det för att de ska stiga upp!!!!!:D:love:

Sån är "min" älskling Zale oxå.
Hon sover alltid i min säng när jag är på kenneln.
Så på morgonen börjar alla andra hundar yla,
hon vill alltid yla med, men orkar inte riktigt.
Då "piper" hon istället å sen försöker hon krypa ner under täcket och sova vidare.
När jag då går upp försöker hon putta ner mej igen,
hon måste ju bli klappad tycker hon.
När jag sen får upp henne ur sängen tittar hon på mej som för att säga "är du inte klok, din säng e skönare än min",
efter det seeegar hon sig ut.
Underbara lilla Saluki.

Tror du inte att det var lukten som väckte dem??

Mina är också sådär ska tilläggas...fast de är så feta redan att de inte alltid bryr sej.
Våran gamla hund dock, han var helt fenomenal...satt i lastbilen på väg hem från tävling på Nordirland, så det var en bit att åka. Hunden ligger i sängen (i hytten) och sover, så springer det en räv över vägen och hunden vaknar och nosar in i luftintaget på instrumentbrädan.
Har aldrig sett någonting liknande!!

Det måste vara luktsinnet som väckte hunden, men jag har också varit förvånad över hur snabbt de kan ta sig ut i köket. När man tyxt och försiktigt har öppnat kylskåpsdörren. Hundarna ligger och snarkar, de har inte hört att jag gått ut från rummet men hur sjutton kan de höra att jag öppnat kylskåpsdörren.

De är ju utrustade med en matradar och det verkar som den delen aldrig vilar. Taxarna är slöa och lite lata men när det vankas något gott då är latheten som bortblåst.

Min hund är likadan,ligger han och sover i vardags rummet och jag tappar en godbit i köket hinner den knappt landa innan han är där :D
Konstigt nog kommer han inte lika fort när han hör att klotången är på väg fram :confused:

Och direkt han ser att matte slår upp ögonen på morgonen hoppar han på mej och pussas med en blick som säger - Äääntligen är du vaken! Morgonpromenaad!

hehe min ligger bara i sängen och försöker se ut som om hon sover:D
Och om man lyckas får ner henne och sedan vänder ryggen till, då är hon uppe i sängen lika fort igen.
Och de dagar hon är riktigt ful, då går hon ner och lägger sig i mina föräldrars säng!:rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: Niceperson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama