Expert på hästben/hovar?HJÄLP!

L

lilla_myran

Kan hästar reagera på att från början ha gått med skor runt om hela tiden till att helt plötsligt gå barfota i benen?
Min ponny har som gallor ovanför kotan, på mitten insidan(typ senskidan?) av benet bak. men vågar inte säga att det skulle vara gallor, men känns som det. hon har inte ont av det, haltar inte, inga problem på böjt spår, inte stum i steget m.m.
Allt är som normalt för övrigt, är bara den där "knölen" på insidan av benet som verkar konstigt.

hon reagerade när hon började gå barfota runt om, nyverkad!:crazy:

Sv: Expert på hästben/hovar?HJÄLP!

har hon det bara på ett ben ? och är de på båda kotsenskidorna ? Är de hårda, mujka?? Känns han gallig eller är han mer tjock svullen? kan ju ha fått ett bett av nånting ?

Sv: Expert på hästben/hovar?HJÄLP!

har hon det bara på ett ben ? och är de på båda kotsenskidorna ? Är de hårda, mujka?? Känns han gallig eller är han mer tjock svullen? kan ju ha fått ett bett av nånting ?

det är bara på vänster ben, bak. bara på insidan av senskidorna. känns som en vanlig galla, känns varken hård eler jättemjuk. med tanke på att hon inte reagerar när man känner på det eller haltar så tycker jag att det verkar konstigt:(

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 077
Senast: __sofia__
·
Hästvård Har en ponny som skoddes på fredagen, inte visade någonting på lördagen men på söndagen påväg in (från knölig och frusen hage) var han...
Svar
4
· Visningar
1 176
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 534
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 377
Senast: fridaxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II