Exemhäst som är mycket bättre

H

hästig

Min häst hade jättestora problem med sin svåra klåda i man och svans. Hon började klia sig i April till Oktober och vägrade att vara ute på sommaren. Till sist allergi testade jag henne och hon var allergisk mot flertalet växter såsom bok, kruskräppa, dammkvalster, groblad.......etc. En lång lista + mygg. Man kan inte vaccinera mot mygg men alla växter hon var allergisk mot. Och sedan 1 1/2 år tillbaka har hon fått regelbundna sprutor med vaccin. Nu är det bara 1 gång i månaden. Förra sommaren var hon mycket bättre redan och i år går hon ute under dagarna och det är slutet på Juni!!!! Hurra! Hon brukade komma in och slänga sig på väggarna i stallet och riva i sönder man och svans men inte nu längre. Hon går bara ute under dagen med heltäckande exemtäcke och flugmedel. Jag tar alltid in henne senast kl 17. Bara det är ett under för mig, för det var så jobbigt att ha en häst som blev helt hysterisk bara hon kom 2 meter in i hagen. Är det väldigt varmt och många hemska insekter är ute så tar jag in henne tidigare. Jag trodde också att det var kraftigt bete hon var allergisk mot men det var i stället alla växter hon fick i sig ute på betet som hon var allergisk mot. Så allergitesta era hästar så kanske ni får reda på att det inte är knotten utan något annat de är allergiska mot.

Liknande trådar

Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 716
Senast: Liten
·
Hästvård Hej! Jag har en islandshäst på 11 år och förra sommaren så upptäckte vi att han har fått sommarexem. Vi började behandla så gott vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 535
Senast: linda93
·
Hästvård Jag har en fundering jag började fundera på idag.. Risken finns att detta blir långt :o Jag insåg att min islandsvalack som är 17 år...
Svar
17
· Visningar
2 584
Senast: hekla
·
Hästvård Lägger in tråden åt en kompis då det är hennes häst det handlar om. Hästen i fråga är en PRE född 2005, importerad från Spanien i...
Svar
5
· Visningar
2 573
Senast: Hoobes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix