L
L_G
Vad tycker ni är den bästa salvan mot sommarexem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Balderum skrev:Här i östergötland finns en veterinär som forskar och är utbildad på just hudproblem där bl a eksem ingår.Kan du inte PM:a mig namnet på veterinären! Har en liten söt shettis som har sommarexem och vilket jag efter två somrar tillsammans tror beror på solen men jag skulle gärna vilja ha det verifierat.
Tack på förhand
//marti
Tasoom skrev:Ännu mer effektivt blir det om man använder hela produktserien av Manex. Med schampo, fodertillskott, och dom tre olika medlena att smörja med. Sen kan man använda Moskitozonet att spaya in hästen med. Det håller knott och mygg borta en bra stund. Har man sen Exemtäcke så kan det inte bli bättre. Fungerar jätte bra på den gamle islänningen jag har, som har svåra eksem sommartid annars. Han är helt eksemfri numera.
Det är jätte dyra preparat och man måste köpa paket vis. Tror, om jag inte minns fel, att lilla paketet kostar 2500kr. Men det är väl värt pengarna.
Kritos skrev:På min lilla tjej (tål inte mygg/knott) är det enda medel som funkar Nylanders, men det som är allra bäst för henne är att stå inne på nätterna. Hon hatar täcken och blir smått hysterisk om man sätter på ett så det funkar inte.
Provade avs på henne en gång men det resulterade i stora otäcka sår. Förra sommaren fick hon stå inne under de värsta knottiderna och då behövdes inga medel alls. Och då hade vi dessutom den värsta sviarsommaren på väldigt länge.