Ev. stulen sadel...

SpanskaLoppan

Trådstartare
I våras blixflyttade jag från ett stall då en äldre man trakasserat mej ett bra tag.
Men jag var skyldig stallägaren en hyra som jag inte kunde fixa fram just då så jag lämnade täcken, sadel och lite andra grejer där som en "försäkring" åt stallägaren att han skulle få sina pengar. Vilket var helt okej med honom.
Sen fick jag av privata skäl hinder att hämta grejorna i stallet så det tog ca 3 mån innan det blev gjort. Pratade dock med st.äg. och inga sura miner där inte han var lika trevlig som alltid.
MEN min sadel är spårlöst försvunnen!Det är en ganska dyr märkes sadel som dessutom gjorts lite ändringar på för att funka på min häst som har haft skador i ryggen.
St.äg. säger att han inte flyttat den vilket jag tror på, det är en av de trevligaste och ärligaste personer jag någonsin träffat.
Han undrade om jag eller min sambo inte tagit med den och sedan glömt det men ingen av oss kan påminna sig att vi gjort det.
Jag misstänker att den man som var orsaken till att jag flyttade har tagit sadeln och sålt den.
Men eftersom jag inte är säker känns det dumt att polisanmäla, tänk om jag hittar sadeln senare och det var mitt fel?
Vad göra?

Sv: Ev. stulen sadel...

Du borde väl veta om du hämtat sadeln? I vilket fall som helst är det inget man råkar glömma i handskfacket i bilen...?

Har inga goda råd tyvärr...

har du frågat de andra i stallet så ingen har flyttat på den?
jag själv skulle inte tycka om att det hängde kvar saker o tar plats från en häst som har flyttat.

har du frågat de andra i stallet så ingen har flyttat på den?
jag själv skulle inte tycka om att det hängde kvar saker o tar plats från en häst som har flyttat.

Det var bara stallägarens häst, min och så den äldre mannens unghästar som stod i stallet. Och jag var den enda som använde sadelkammaren då ingen av de andra hästarna reds eller ens hade nån utrusting. Pratade ju som sagt också med stalläg. och enligt honom gick det bra att hämta grejerna senare. Han visste också varför det tog så lång tid innan jag hämtade dom....
Att fråga karln som rent ut sagt mobbade mej känns inte som nån ide. Han lär ju liksom inte vilja hjälpa mej helt plötsligt, särskilt inte om det är som jag tror och det är han som tagit sadeln...

Du borde väl veta om du hämtat sadeln? I vilket fall som helst är det inget man råkar glömma i handskfacket i bilen...?

Har inga goda råd tyvärr...

Nej det är väl lite så jag tänker...man bär väl inte ut en sadel i bilen och sen tar ut den igen och glömmer att man gjort det?:eek:

då är det ju en annan sak. jag tycker att du ska polisanmäla sadeln som stulen.

Men om sadeln är stulen så anmäl så får du väl ut värdet av sadeln på försäkring?
En kompis sadel blev stulen o hon fick iallafall det...

Hade du lås på den eller var sadelkammaren låst? Annars blir det nog svårt att få ersättning...

Hade du lås på den eller var sadelkammaren låst? Annars blir det nog svårt att få ersättning...

Vi har frågat särskilt om lås på sadelkammare och försäkring....
Den behöver INTE vara låst sa de då....vill någon in där så kommer de in ändå och då får vi betala de skadorna också sa de...

(Nu låser vi ju i alla fall men....)

Angående trådämnet:
Hur menar du egentligen? Vet du om du kan ha glömt bort sadelhämtningen eller inte? Jag tycker det låter jättekonstigt!? Har sadeln blivit stulen så har den väl? Det vet man ju och då anmäler man.

// M

Hur menar du egentligen? Vet du om du kan ha glömt bort sadelhämtningen eller inte? Jag tycker det låter jättekonstigt!? Har sadeln blivit stulen så har den väl? Det vet man ju och då anmäler man.

// M

Jag vill inte gå in närmre på detta men jag gick på en hel del mediciner efter det, bla. sömntabletter( vilket var delvis anledningen till att jag var så sen att hämta sadeln) och har därför ganska diffusa minnen från de veckorna...Vågar inte lite på att jag minns rätt men ändå...min sambo bar ut det mesta och han är helt säker på att han inte la sadeln i bilen eller tog ut den ur bilen. Och sadeln går inte att hitta någonstans...även om jag lagt den i bilen och sen tagit ut den igen och glömt det så borde den ju finnas bland allt det andra vi tog med....

Går det inte att anäla den som försvunnen tills vidare?
Det borde ju gå att förklara för polis och försäkringsbolag hur det ligger till

Det finns ju dom som glömmer var dom har parkerat sin bil och tror att den har blivit stulen och anmäler det till polisen. Anmäl du och om du sen hittar den så kan du säkert bara säga till polisen och ta tillbaka din anmälan. Poliser ska väl också ha nåt å prata om på fikarasterna!....

Liknande trådar

Hästmänniskan Ursäkta långt meddelande. Skulle bli jätteglad om någon orkade läsa igenom allt och dela med sig av sina tankar. Livet som hästägare...
Svar
18
· Visningar
2 908
Senast: Teilani
·
Hästmänniskan Jag har hjälpt mig kompis som köpt en sadel via en auktionssite på nätet. Hon bjöd på en sadel för över 2 månader sedan och vann...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama