Ev jobb på G på zoo!

paradiset

Trådstartare
MEN jag blir tvungen bättra på/fräcsha upp mina kunskaper om följande djur:

fiskar (allt :angel: )
hamstrar
möss och Råtta
Zebrafinkar, Kanariefågel
ödlor och ormar

Ngn som kan komma med lite kortfattat enkel info om dessa djur här? Så få ni lite att göra :rofl:

Sv: Ev jobb på G på zoo!

Kan tyvärr inte hjälpa dig men jag undrar På vilket zoo då?

Lite kort då:

Råttor ska ha fri tillgång till vatten och foderblandning, fodret ska bestå av alla fyra sädeslagen som bas samt lite annat smått och gott beroende på råttorna.
Ska inte ha kutterspån då det är för dammigt och innehåller terpentin (cancerframkallande), då är aspflis, tidningspapper eller Toa Lätt bättre.
Färsk mat varje dag, kött 1-2 ggr/vecka.
Håll koll så de inte nyser väldigt mycket, är såriga, har vita eller röda prickar i pälsen osv. Rött på nosen behöver inte vara blod utan är oftast snor.

Bara att fråga om det är nåt mer du vill veta :-)

Aha, har sett annonsen. Men eftersom jag blir högst nervös av kassajobb så sökte jag aldrig :D . Då kan jag komma förbi och handla av dig då till starkt rabbaterat pris :angel: .

Nä, men allvarligt...2 ggr har Angerds zoo haft erbjudande annonser ute på 120 cm kaninburar för ca 670:- samt 100 cm för 374:-...och jag MISSADE båda gångerna :mad: Jag såg erbjudandet då dom JUST blivit slutsålda....Kör dom någon såndär drive då du är där med någon av dessa burar så håll en till mig pliiis !!! :D

Det är bra att du börjar där så det blir lite bättre ordning...jag tror han har hemskt mycket att göra. Dessutom ska dom ju starta upp en till affär på Ale torg.

Senast ändrad:

Det är därför han söker till båda ställena. Ja det är trångt men de ska röja i Ang nu inget lager utan fylla oftare, lappar på djurburar och fiskar med info (gör gärna jag :banana: ) Och ev oxå färre djur då det är trångt städa och i Ale ska det vara separata djurrum för varje sort och 4 ggr så stor butik. Men du behöver bara kolla när Ale öppnar för de ska dunderkampanjer i den nya butiken då :bump:

Söker han till både Angered och Ale torg ?? Trodde det var bara Angered. Sist jag var där med min fisk-kompis från Norrland så var det stökigare än vad det någonsin varit. Fågelburarna var ganska skitiga...och som du sa: ingen info alls om fiskarna. Har för mig det jobbade en tjej där förut, men han kanske är ensammen nu. Ska hålla koll på när dom öppnar där i Ale torg..då hänger jag på dörren och norpar alla 120-140 kaninburar..ja åtminstone 2 st då :D

Och det VÄRSTA jag vet när jag kliver in i en djuraffär är när: en fisk håller på att dö, och de andra börjar hugga i denna fisk...trots den alls inte är dö...Har sagt åt många zoo handlare att: den fisken borde du ta bort...fått till svar: ja ja...som kund kan jag INTE se sånt...Kunder ser ALLT... :D

Den tjejen är mammaledig! Sedan 1½ år tillbaka jobbar en kille med rufsigt hår där som då ev blir min lärare då :D Nu städar en tjej från gymnasiet burarna var morgon innan öppning + att de har praktikant så nu är det rent :banana:

Ja nog hade han ruffsigt hår alltid :D ...Va fan, jag kunde ha städat. Har ju Yrkesbevis inom städning samt djur erfarenhet...men jag är nog dyrare än en gymnasie elev :angel:

Där har jag varit många gånger i mitt liv :cool:
Senast var nog för något år sedan när jag bara var TVUNGEN att gå in och titta på djuren :love:
Bodde i Angered innan ens Angereds torg samt zoo ens fanns :p
Så om ni undrar varför jag är som jag är borde väl 18 års boende i Angered vara en bra förklaring :angel:
Men den zoo affären är verkligen miniformat.
Har dom fortfarande den stora buren med aror?
Om jag minns rätt så fanns det där förr små apor på just det stället som dom hade arorna sist jag var där inne = ett bra tag sedan.

Nej arorna är borta, hade nästan glömt bort de fanns. 7 år sedan öppnade den, då var det ett tag sedan du bodde där ja :D Tja jag bor i Bergsjön...men jag är helylle UTBY bo, tänker flytta härifrån fortast möjligt :rofl:

Nehej du, den zooaffären har funnits där långt mer än 7 år.
Dom bytte ägare för 7 år sedan har jag för mig däremot.
Undra om den inte funnits där lika länge som Angered s centrum och Angereds centrum invigdes -78.
Själv bodde jag i Gårdsten från 1973-1987 då i 14,5 år och i Rannebergen med maken 1996-2000 då i 3 år (ok 17,5 år i Angered då).

Oouuppss. glömde...det var ett tag sedan jag bodde där men är i Angered flera gånger om året (julas sist) då vi har kompisar som bor där samt jag har släkt där också. Djuraffären var väl en 1-2 år sedan jag var inne i dock.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka