Eurovision 2022

Är det bara jag som får känslan av att Serbien har köpt bottar som kommenterar överallt på Youtube? Jag hör liksom INGEN annan riktig människa (typ react-kanaler och liknande) som ens tar upp den som favorit men överallt i vartenda kommentarsfält fullkomligt kryllar det av Serbien-hype. Och jag fattar ingenting :confused:
 
Är det bara jag som får känslan av att Serbien har köpt bottar som kommenterar överallt på Youtube? Jag hör liksom INGEN annan riktig människa (typ react-kanaler och liknande) som ens tar upp den som favorit men överallt i vartenda kommentarsfält fullkomligt kryllar det av Serbien-hype. Och jag fattar ingenting :confused:

Lite skumt är det allt.
 
och för en som inte är nördig - vad innebär det?

Det är en organisation som har fanklubbar i 43 länder. Varje år röstar varje lands klubb och sen presenteras resultatet. Det är klart nu och Sverige vann med 6 poäng mer än Italien. Ukraina som är storfavorit bland bettingbolagen hamnade på på 10-11 plats ungefär.

Dock ska man vara noga att påpeka att vinnaren av OGAE-omröstningen inte alltid vinner. Man ska komma ihåg att det bara är superfans som röstar i den omröstningen. Men jag tycker att det är så roligt att Sverige som varit så hatat så länge i ESC nu är fansens favorit!!
 
Det är en organisation som har fanklubbar i 43 länder. Varje år röstar varje lands klubb och sen presenteras resultatet. Det är klart nu och Sverige vann med 6 poäng mer än Italien. Ukraina som är storfavorit bland bettingbolagen hamnade på på 10-11 plats ungefär.

Dock ska man vara noga att påpeka att vinnaren av OGAE-omröstningen inte alltid vinner. Man ska komma ihåg att det bara är superfans som röstar i den omröstningen. Men jag tycker att det är så roligt att Sverige som varit så hatat så länge i ESC nu är fansens favorit!!
Varför har Sverige varit hatat i ESC?

/ en som inte har koll
 
Varför har Sverige varit hatat i ESC?

/ en som inte har koll

Litet urval av kommentarer Sverige fått:
-Det går för bra för Sverige
-Skickar "bara" söta poppojkar med superproducerade själlösa poplåtar
-Skickar "aldrig" kvinnor
-Kommersiellt, själlöst, låter som allt annat man hör på radio
-Inte unikt nog
-Plastigt
-Är det inte minst lika bra som Euphoria så är det för dåligt. Om Moldavien skickat samma låt hade den höjts till skyarna. Så vi har bedömts efter en annan måttstock än andra länder.
Osv osv.

Sen Måns vann har det varit extremt! Fansen har jublat när Sverige fått låga poäng av tittarna.
 

Liknande trådar

Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 672
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 544
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp