Eurovision 2022

EZMK

Trådstartare
Jag hittar ingen tråd för årets ESC och eftersom jag är omgiven IRL av folk som bryr sig nada om det så får Buke agera som utlopp för alla mina ESC-känslor. Nu när de släppt recap av alla årets bidrag tycker jag allt det är dags att snacka Eurovision.

Har ni några favoriter? Har ni några "det är så dåligt att det blir bra"? Några cringe-moments to be (jag kollar på dig San Marino aka Måneskin från Wish)?

LETSAGO!

D1Zy70JW0AAXyjS.jpg
 
Äntligen en ESC-tråd!

Jag har inte lyssnat på alla låtar i sin helhet men har sett recap.

Mina favoriter är Finland och Storbritannien! Jag är helt i chock att Storbritannien skickar en riktigt bra låt med en sångare som verkligen kan sjunga och har utstrålning! Hoppas att de inte sjabblar bort scenshowen! Finland behöver bara se till att sångarens röst verkligen är på topp så löser det sig! Deras scenshow från UMK är riktigt bra tycker jag!

Jag känner för första gången sen Måns 2015 att Sverige faktiskt skulle kunna vinna. Det ska bli oerhört spännande!

Norge är nästan på "det är så dåligt att det är bra". Fast låten är snyggt producerad. Men texten är ju oerhört fånig! Är det en omskrivning för "gå och vaccinera dig så inte mormor smittas av covid"? Men den är rolig på nåt sätt ändå!
 
Norge är nästan på "det är så dåligt att det är bra". Fast låten är snyggt producerad. Men texten är ju oerhört fånig! Är det en omskrivning för "gå och vaccinera dig så inte mormor smittas av covid"? Men den är rolig på nåt sätt ändå!
Catchy är den iaf! Någonstans läste jag att det är samma gäng från What does the fox say, men vet inget om den sanningshalten 😅
 
Jag är väldigt svag för Italiens bidrag, men så är jag också väldigt stort Mahmood-fan utanför ESC och Blancos röst passar skitbra med hans. Blir typ tårögd när jag lyssnar på den.


Sen är jag otroligt taggad på Frankrikes bidrag, äntligen skickar big five något intressant! Skogsrave med Xena i lokal förankring, eurovision i sitt esse!
 
Storbritannien är definitivt min favorit i år! Sen levererar ju Italien kvalitet som alltid, och jag tror Norge kan komma högt upp i år med välproducerad söt knaslåt. Den trendade på Tiktok redan för ett bra tag sen enligt ena avkomman.
 
Och en något deppigare kommentar: jag tyckte att Sveriges bidrag var rätt trist första gången jag hörde den, men nu älskar jag den och spelar sönder den. Problemet är bara att den fångar mitt liv lite för bra just nu, så jag spelar sönder den för att kunna få ut en massa ledsna känslor.
 
@lingonben Ja, tycker låter helt rimlgit med. Jag tror själv inte är Ylvis i vargdräkterna låter inte helt som dom och i Ylvisgruppen(höll koll mycket på dom förr, bla sett dom live) så är ingen som tror det är Ylvis heller. Men jag har inte minne av vilka man tror det var borsett från Ylvis, nått på G iallafall på ena personen, väldigt kända i Norge iallafall.
 
Tycker det är dåligt att starta en sån här tråd utan att nämna när ESC är :p Jag vill absolut titta, men har ingen aning om när det är dags. Brukar lita på buke :angel:
 
Brukar aldrig se mello men alltid se Eurovision. Känner mig dock ovanligt taggad i år!

Mahmoods och BLANCOs låt har jag lyssnat jättemycket på. Har dock lyssnat jättemycket på allt med Mahmood sen han var med senast så inte så konstigt :D

Sen gillar jag Albaniens bidrag också! Gillar när det sjungs på det egna språket och så gillar jag den där blandningen av traditionell och lite mer modern musik.

Ukraina är ju förhandstippade som vinnare. Jag är väldigt svag för förra årets bidrag från Ukraina och tycker även att årets är bra. Av samma anledningar som jag gillar Albaniens låt. Och så gillar jag lite konstig musik också 😅
 
Fun fact: i år är det första gången som inte en enda låt är på franska. Frankrike skickar istället en låt på bretonska (sp?). En storfavorit här då den är så intressant och jag vill ut och festa till den, samma som jag kände för Ukrainas Shum förra året. Hoppas de kan få till scenframträdandet!

 
Jag ääälskar ju verkligen ESC! Skulle kunna skippa mello bara för att se Eurovision faktiskt!

Har haft låtarna på repeat i bilen sedan de släpptes, och har nu fått en favoritlista och den ser ut som följer:

title (1).jpg


Jag har tätt efter: Grekland, Schweiz, Azerbaijan och Spanien.

Italien äääälskar jag! Följt Mahmood sedan han var med senast med Soldi, och så glad att höra honom igen med vackra Brividi!

Frankrike gillar jag skarpt, för sin annorlunda stil, så ickefranskt (gillar sällan deras bidrag).

Österrike spelas mest just nu i bilen, fantastisk billåt på högsta volym!

Tyskland föll jag för vid första lyssningen, tycker den har så mkt känsla i sig! Och älskar rösten! Samma gäller Polen och Australien (första gången jag gillar Australiens låt så mkt)

Norge kan jag bara inte motstå! Finns ju alltid ngn form av skämtlåt med, men denna är liksom en sådan låt fast med kvalitet på ngt sätt, och också en härlig billåt!

Finland växer för varje lyssning o har fastnat i min hjärna nu!

Storbritannien överraskar med en riktigt BRA låt och röst! Kul!
 

Liknande trådar

Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 672
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 544
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp