Eurofins / Analycen

gylle

Trådstartare
Sitter här och kliar mig i huvudet, skulle slänga iväg en analys och blir villrådig på om det är någon skillnad om man använder lantbrukets följesedel kontra hästföljesedeln ?
På lantbruksföljesedeln finns samma alternativ att kryssa i på den står svarstid 2-3 dagar och inte ett ljud om pris.
På hästföljesedeln står inte ett ljud om svarstid men däremot pris.
Är det skillnad i pris om man är lantbrukare eller inte eftersom inga priser anges på lantbruksbiten så vill man ju inte riskera att betala extra när man så att säga kan välja vilken som.
Eurofinskundnr är det samma som det gamla analycen kundnumret (skall fylla i till onlineresultat) ?

En sak till kan någon komma på en enda vettig anledning till att hösilage prov kostar mkt mer än hö ?

Sv: Eurofins / Analycen

Jag kan bara svar säkert på frågan om kundnummret och det är samma som tidigare. Följesedel kan jag inte svara på eftersom jag alltid skriver en egen. Jag kan dock inte förstå varför det skulle vara billigare med den ena följesedeln än den andra. De har fasta priser på sina analyser och sänker priserna om man skickar tillräckligt mycket till dem.
Jag fick för övrigt svar på min analys med hemskriven följesedel på 2 dagar.

Jag tror att man ser en ökning av småkunder som gör att man vill få ett mer rationellt betalnings/beställningssätt för. Alltså har man identifierat att en stor andel av småkunderna (som gör någon enstaka analys per år) också har kryssat i enbart "häst" och därför gör man en egen beställningsväg för dem. Sedan kan man fundera på om det är för att hästfolk har dålig betalningsmoral som man begär förskottsbetalning istället för faktura eller om det bara är en kostnadsfråga?!

Förskottsbetalning ? De begär ingen sådan vad jag hittar eller är det jag som missat något ?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka