Eukanuba, vilken sort?

Fengur

Trådstartare
Hej!
Jag har en berner sennen som är 9 år och 4 månader. I ca ett år har han ätit Eukanuba Senior för stora raser 6 år+. Han väger 40 kg och är lite svår att hålla i hull, eller, han är fin nu men äter ca 600 gram när det är ordinerat till 300 gram på påsen. Är det farligt att ge så mycket mer? Såg att de hade lite andra varianter som kanske passar honom bättre.

Senior 8 år+ för stora raser.
Mature 6-10 år och för alla raser.

På mature står det även att det passar till känsliga hundar och då han har problem med eksem i tassar och öron kanske det passar? Fast då är det ju för alla raser.

MVH Sanna

Sv: Eukanuba, vilken sort?

är han mager eller bara slank?
Det är inte bra för en hund att väga för mkt, men bs ska ju iofs väga en hel del.

Har du någon bild på din hund?

Hej!

Eukanuba har ju även performence som har mer fett och protein än de övriga sorterna.
Vi har en riesen hanne som har svårt att hålla hull och inte tycker det är kul att äta. Men med denna sort får han lagom portion och får ändå i sig det han behöver för att hålla hullet.

Mvh Elisabeth

Hej!
Ja jag tycker också 40 kg låter lite men han ser bra ut, veterinären har inte nämnt att han skulle vara för smal. Jag ska fixa en bild. Det går alltså bra att ge performance till en gammal hund, fast det inte är för seniorer?

Tack för svaren!

MVH Sanna

Tycker Inte att hunden ser så värst smal ut. Tror inte du behöver vara orolig..

omöjligt att se på en så pass hårig hund. känn på ryggraden, den ska kännas, men inte sticka upp.

Jo, jag förstod nästan det.Han är nog lite för smal, kanske ska pröva med eukanuba performance?

MVH Sanna

Eukanuba har ju ett nytt seniorfoder nu, för små hundar är det från 11 år men tror det är från typ 8-9 på stora hundar det är 30% protein 15% fett tror jag och det är till för att hålla bra hull på äldre hundar som lätt tappar!

Fekomederade foermängder på enukanuba tycker jag dock är onödigt små! Min hund äter 20 g mer än hon "ska"

Det är mitt fodertips!

Fengur skrev:
Hej igen!
Nu har jag tagit lite bilder på min hund,Ceazar heter han förresten. Var lite osäker ur vilka vinklar jag skulle fota så det blev från sidan och ett kort när han sitter som bonus. Ser han för smal ut? Visst är han söt?

http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id652056.html

http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id652054.html

http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id652054.html

http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id652049.html

MVH Sanna

han ser bra ut i hullet men han måste vara liten ju för min golden är smal och smärt och väger typ 32-33kg.

Gnist skrev:
Har bra minne när det gäller hundar.... :angel: :D

Väldigt fint huvud har han iaf :)

Ja tack så mycket....vi är jättenöjda med honom...Är ju såå underbart med hund. Verkligen mäniskans bästa vän måste jag säga :love:

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 394
Senast: Viva
·
Hundhälsa Tror jag startade samma tråd förra året men nu har jag fått årets försäkringsbrev och det landar på 14.400 kr. Det är mycket pengar...
Svar
4
· Visningar
1 155
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 615
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Familjen är sjukt sugen på hund. Tankarna har funnits länge på hund men tajmingen har inte varit rätt. Nu känns det som vi är i ett läge...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 520
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar